Hej alla byggmästare! Jag skulle vilja bygga ett halvt hus till loftsängen. Jag vill göra den lite säkrare för lillkillen. Varför inte ett hus. Typ som på bilden. Kan man göra det med en redan vanlig loftsäng?

Hur gör jag, please help.
 
  • Vit loftsäng utformad som ett hus med räcken och stege, placerad i ett barnrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Millevonmill skrev:
Kan man göra det med en redan vanlig loftsäng?

Hur gör jag, please help.
Vad skulle hindra dig? Har du redan sängen du tänkt bygga om eller tänker du införskaffa en att bygga om? Vad har du för verktyg och tidigare erfarenheter av möbelbygge?
 
P Pettman skrev:
Vad skulle hindra dig? Har du redan sängen du tänkt bygga om eller tänker du införskaffa en att bygga om? Vad har du för verktyg och tidigare erfarenheter av möbelbygge?
Jag har redan en våningssäng, men tycker att den är lite för hög nu i efterhand. Jag har supermycket verktyg, men jag vet inte vad jag ska använda för att få till det där huset. Hur får jag det stabilt? Tänker en plywood skiva men dem känns så tunna.
 
M Millevonmill skrev:
Jag har redan en våningssäng, men tycker att den är lite för hög nu i efterhand.
Ja, men sänk den lite då!
Den behöver ju inte vara högre än att barnet kan sitta och greja lite därunder.
Säg 100 - 120 mm höjd.
Och för att vara lite säkrare lägger du en skumplastmadrass runt om/nedanför stegen, så att det inte blir en katastrof ifall ungen skulle snubbla på väg upp eller ner.

M Millevonmill skrev:
Jag har supermycket verktyg, men jag vet inte vad jag ska använda för att få till det där huset. Hur får jag det stabilt? Tänker en plywood skiva men dem känns så tunna.
Ta en 8 eller 10 mm plywoodskiva. Det blir starkt tillräckligt!
Står sägen i ett vägghörn? då blir den ju stabil, om den är skruvad i väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.