Hej.
Hade hemma en köksluckeförsäljare. Och priset som han kom fram till efter att han hade mätt dom gamla luckorna var 34000:- inkl montering för 20st luckor och 5st lådor.
Nån som vet om det finns billigare ställen att köpa luckor ifrån?
Tyckte det låter lite väl mycket. Brukar det vara så dyrt?
 
Det var väl vad hela vårat Kvik kök kostade (exkl. bänkskiva) så ja, det låter dyrt.
 
Hur gammla är köksstommerna? Om det är rejält udda dimensioner så blir det specialtillverkning och därav dyrare. Om du har mått på köksluckorna som kan passa IKEA, Epoq etc så kan du fixa det billigare själv.

Jag hade en lägenhet med platsbyggd kök i massivt trä från 50-talet.Fyndade ekluckor på IKEA och genom att sätta in lite extra reglar i skåpen kunde jag få luckorna att passa.
 
Köket är sen 1983. Dom flesta luckorna som jag har är 37x69,5 och med synliga gångjärna.
så man kan ha IKEA eller Epoq luckor till dom gamla stommarna om det bara är rätt storlek?
 
Skulle gissa på at 40x70 är närmaste kandidat för att passa ditt kök. Testa att skära ut en kartongbit i det måttet och prova om det skulle funka.
Här är katalogen med alla luckor hos IKEA:
http://www.ikea.com/ms/sv_SE/img/buying_guides/kophjalp_va07/Kok/FAKTUM_dorrar.pdf

Som sagt, jag satte upp reglar på insidan av stommer för att kunna fästa de innanpåliggande gångjärnen. Hos dig kanske det funkar att återanvända de gamla gångjärnen?
 
Tack martin. Får ta och kolla upp detta.
 
Beror ju lite på vad det är för luckor du skall ha. Hör med ett par snickerier i din närhet, de kan säkert fixa luckor som du vill ha dem till ett vetigt pris!
 
Dyrt är det ja. Hela mitt IKEA-kök, med 13 luckor och 25 lådor gick på mindre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.