Just nu blev jag mycket förgrymmad. Har precis fört över hustruns lön från hennes konto till mitt, och skall logga in med min dosa för att betala månadens räkningar. Då vill inte displayen vara med. Ser några enstaka punkter bara, och av de åtta siffrorna som skall matas in kan jag tolka två, resten kan vara vad som helst.

Någon som råkat ut för detta, och har en mirakelmedicin?
 
Gå in på banken så får du en ny direkt.
 
Jag var rädd för det svaret. Är kund i en liten lokal sparbank från hemtrakterna, som inte har kontor i Stockholm. Får hoppas att stora Swedbank kan tänka sig att hjälpa till med en dosa i morgon, för räkningarna måste ju betalas.
 
Jag är också kund i "mindre" lokalkontor. Hade dock inga som helst problem att gå in på stora kontorer i stan där jag jobbade för att få ny dosa.
 
Snailman
Jag är kund i en fristående sparbank inget problem att få dosa hos swedbank, men man fick ha dosan med sig.
 
Hade jag plockat hustruns lön till mitt konto hade det nog inte stannat med att jag bara sett några enstaka punkter efteråt. Det hade varit både stjärnor och planeter.
 
gravedigger skrev:
Hade jag plockat hustruns lön till mitt konto hade det nog inte stannat med att jag bara sett några enstaka punkter efteråt. Det hade varit både stjärnor och planeter.
Hehehe... Hon fick behålla sin generöst tilltagna månadspeng, i övrigt så håller jag i alla slantarna.
 
Har du kollat batteriet? Du kan testa genom att byta med frugans dosa.
Nytt batteri beställer man enklast via länk på bankens hemsida. Gjorde för en tid sedan en beställning på kvällen och till min stora förvåning ligger det ett kuvert med nya batterier i postlådan dagen efter 10.30.
 
Jag har testat nytt batteri, utan resultat. Jag skulle gissa på att det är en kontakt till displayen som bråkar, men dosan är relativt ordentligt kapslad om jag inte skall göra åverkan på den, så det går inte att öppna och titta. Jag hade en vag förhoppning om att någon som mekat med den hade kunnat säga "tryck till av bara h-vete där" och så hade displayen fungerat igen. Men, nu skall jag hänga på låset och försöka byta dosa på morgonen. Räkningsbunten väntar...
 
Tyvärr, det har jag inte behövt göra. Avviker lite från tråden.
Som kuriosa; blev nyfiken på när jag fick min dosa och kollade i bankpärmen. Dosen hämtades i mars-97 och har fyllt 10år med några batteribyten. Inom denna världen bör väl den klassas som antik?
 
Har också bytt en dosa redan p.g.a. displayen. Nya jag fick för nåt år sen börjar nu krångla även den. Än så länge kan man gissa sig fram vilka siffror som står i displayen, men det är naturligtvis bara en tidsfråga tills man är helt rökt. Det verkar vara ganska skakig kvalitet på dosorna så banken kan inte bli speciellt förvånade om du kommer in med dosan.
 
Vilken dosa har du, den orangea? Jag vet att de har haft problem med den men min funkar hittills peppar peppar. Har telefonbank också om det skulle krisa... Sambon har en nyare mer miniräknarlik svart dosa, den ska tydligen vara mer pålitlig.
 
Jag har fått uppfattningen att det är tvärtom. Att den svarta dosan är den gamla modellen.
 
Den gammel-gamla modellen var också en svart dosa; den som var innan den orangea. Sån har jag också haft, den satt liksom i ett plastfodral. Iofs så är nog sambons svarta modell 3-4 år så de har kanske kommit med ytterligare en modell efter den. Den orangea som jag har är ca 5-6 år tror jag.
 
Har en orange dosa. Och den fick jag för ganska precis ett år sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.