Jag ska lägga in ett laminatgolv i ett rum på ca 10 kvm å från mitten av rummet å ut mot ena sidan av rummet har det sjunkit och orkar inte riva upp hela rummet för att höja reglarna. Till min fråga skulle man kunna lägga underlagsfoamen åt ett håll och från där det har börjat ge med sig lägga ett lager till med foame eller kommer det kännas igenom att man har lagt dubbelt där.
 
Hej
Jag gjorde så fast med lummpapp.
Tänkte att det var stummare.
Funkade i början men nu knarrar det i golvet på vissa ställen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Dubbla lager foam brukar inte bli bra.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Underlaget blir för svampigt med 2 lager foam. Du kan få problem med både knarr, att golvet går isär, att låsning går sönder.

Bättre är att palla upp med grålumppapp eller använda ett mellanläggsgolv som är 5-6mm och som säljs i skivor som du klickar ihop.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Alltid bra att ta reda på varför det sjunkit innan man bestämmer sig för lösningen...

flytspackel?

/ATW
 
Skulle man kunna lägga ett lager lumppapp där det drar iväg å sen ett lager foam på allt
U Utdelning skrev:
Underlaget blir för svampigt med 2 lager foam. Du kan få problem med både knarr, att golvet går isär, att låsning går sönder.

Bättre är att palla upp med grålumppapp eller använda ett mellanläggsgolv som är 5-6mm och som säljs i skivor som du klickar ihop.
U Utdelning skrev:
Underlaget blir för svampigt med 2 lager foam. Du kan få problem med både knarr, att golvet går isär, att låsning går sönder.

Bättre är att palla upp med grålumppapp eller använda ett mellanläggsgolv som är 5-6mm och som säljs i skivor som du klickar ihop.
 
Gammalt hus å det är in mot murstocken det sjunkit lite, har varit inne på att flytspackla så får kanske fundera på det engång till
A ArneTW skrev:
Alltid bra att ta reda på varför det sjunkit innan man bestämmer sig för lösningen...

flytspackel?

/ATW
 
BirgitS
NiclasPark NiclasPark skrev:
Skulle man kunna lägga ett lager lumppapp där det drar iväg å sen ett lager foam på allt
Japp

Om det rör sig om några mm i skillnad för lumppapp är 1 mm tjockt och man kan ju inte ha hur många lager som helst. Om det är mer kanske en tunn masonitskiva där det är som allra lägst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.