Hej,

På ritningarna för min lägenhet ser det ut som att det är dubbla väggar mellan fasad och schakt mellan badrum och vardagsrum.
Har fått en idé att jag skulle vilja bygga en platsbyggd och infälld hylla i utrymmet (gulmarkerad på bifogad bild). Gissningsvis blir den enbart blir ca 15 cm djup.
Är det något särskilt jag borde se upp med? Finns det anledning att tro att det finns något i utrymmet?
 
  • Svartvit ritning av lägenhetsväggar med gulmarkerad sektion för föreslagen hyllplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektritning av lägenhet med gulmarkerat område för tänkt platsbyggd hylla mellan badrum och vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elledningar och vattenrör ligger ju nära till hands att de skulle kunna finnas där. Gör ett försiktigt hål från vardagsrumssidan så kan du kika in. men var beredd på att du kanske får lappa igen hålet igen.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
T toolman77 skrev:
Elledningar och vattenrör ligger ju nära till hands att de skulle kunna finnas där. Gör ett försiktigt hål från vardagsrumssidan så kan du kika in. men var beredd på att du kanske får lappa igen hålet igen.
Och ventilationsrör.

Schakt ingår inte i bostadsrätten utan tillhör föreningen. Även om schakt inte är fyllda idag så kan de behövas i framtiden när ett stambyte sker.
 
  • Gilla
My Malena
  • Laddar…
Ja det är ju sant. Hade inte tänkt på att utrymmet skulle kunna behövas i framtiden. idag verkar det ju inte vara ett öppet schakt men det kanske kan uppstå behov där man vill öppna bjälklaget.
 
Har du tur är det bara dubbla väggar för att få en rak vägg i badrummet istället för ett "knöligt" hörn vid toaletten.

Om du ändå ska göra om badrummet eller vardagsrummet kan det vara värt att öppna och kolla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.