A
J jonaserik skrev:
Ska se till våren vad jag har ståendes i gräsmattorna och återkommer , är det bra.
Blir toppen :ok:
 
Maskintok skrev:
Det är ju själva roten som är intressant..
synd att jag bor så långt bort annars hade jag gladeligen åkt dit och fyllt på lagren..

äter ganska mycket pepparrot.. har rejält med kanin och fårkött.. Så då blir det så..

Jag kommer spara en liten bit som kommer få växa till sig i en begränsad balja. Men just utrymmet/placeringen i trädgården vill vi ha till annat :)
 
Maskintok skrev:
nädå klarar bara roten av resan så tar jag gärna emot (y)
Jag skickar gärna en bit eller två när der väl blir dags!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S Sadelmakare skrev:
Ät upp pepparroten det är ju den godaste kryddan till fisk. Jag får själv ransonera så den inte försvinner hos mig
Hahaha oj ja det är ju ändå en hel del pepparrot. Vi kommer spara en liten bit men placeringen i trädgården vill vi ha till annat
 
A
Tootiki Tootiki skrev:
Jag skickar gärna en bit eller två när der väl blir dags!
kalas(y)
 
Pepparrot är ett hiskeligt ogräs om den trivs. Hört från pepparrotsodlare i Halland att fält där det en gång satts pepparrot, alltid pepparrot eftersom det räcker med den tunnaste rotbit. Gräv ur, botten och sidor av markduk och sen ny jord där ni ska ha rabatt är nog enda sättet, tyvärr. Med det sagt så skulle även jag gärna ta emot lite om det är möjligt till våren
 
Anne-lie70 Anne-lie70 skrev:
Pepparrot är ett hiskeligt ogräs om den trivs. Hört från pepparrotsodlare i Halland att fält där det en gång satts pepparrot, alltid pepparrot eftersom det räcker med den tunnaste rotbit. Gräv ur, botten och sidor av markduk och sen ny jord där ni ska ha rabatt är nog enda sättet, tyvärr. Med det sagt så skulle även jag gärna ta emot lite om det är möjligt till våren
Bara pm:a namn och adress så får vi se hur mycket som tittar upp till våren :)
 
Då har det börjat kika upp lite här hos mig, så ni som vill ha så bara skicka mig pm så fixar jag en drös på posten imorgon!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.