Har en dröm om att bygga ett liknande hus som Harry Bosch har i serien med samma namn.
Huset ligger på 1870 Blue Heights drive i Hollywood
Moderna huset på pelare, byggt på en kulle med klar himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur svårt /dyrt är det att bygga nåt liknande, tänker på själva plattan.
Antingen får man väl spränga / såga sig ner i berget och gjuta en gigantisk motvikt eller borra och "dubba" ner i berget.
Pelare är väl oundvikligt, men måste man ha några kan man lika gärna ha flera.

En infinity pool vore ju också nåt att ha...
Min dröm är så klart inte att bygga i Sverige utan i södra Europa, Kroatien kanske.
Kommer ju med 99% säkerhet att stanna vid just en dröm :)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Om du sak bygga i kroatien lär du ju bygga på berg. då behövs ju ingen form av platta om du bygger på pålar. Eller har jag missuppfattat byggnadens utformning?
 
  • Gilla
Poen
  • Laddar…
D dddssaal skrev:
Om du sak bygga i kroatien lär du ju bygga på berg. då behövs ju ingen form av platta om du bygger på pålar. Eller har jag missuppfattat byggnadens utformning?
Halva det där huset står på berget och halva i luften (ungefär)
Tänkte att man gjuter platta som grund men med några fler pelare så är det klart att det funkar med vanlig träbjälklag också, det tänkte jag inte på
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Här har du en skiss på husets planlösning. Observera att det ej är i skala. Jag ritade denna skiss själv någon gång runt säsong 5. Eftersom huset inte har vart till salu på över tjugo år så finns det ingen planlösning som cirkulerar. Dock har huset två sovrum och två badrum. Är det inte just det huset du vill bygga, utan ett i samma stil borde du läsa boken "Case Study Houses. The Complete CSH Program 1945-1966."
Handritad skiss av en planlösning för ett hus med markeringar för två sovrum och två badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Till och med golvluckan fick du med :)

Jäkligt fräckt hus.
Åkte skoter idag och kom till ett fritidshusområde vid en sjö, från sjön gick det ganska brant uppåt så jag fick ju idéen direkt att här kan man ju bygga ett Bosch hus :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.