Hej

Jag har bilat bort gamla betonggolvet och grävt mig ner för att sänka golvet. Jag förstod snart varför det var lågt till tak då berg snart stack upp när jag grävde. Skam den som ger sig! Efer att ha prövat kilar, snigamit, hydralisk stenspräckare och slutligen "rocket cracker" vann jag över berget. För er info kan jag varmt rekomendera "rocket cracker". Otroligt effektivt och kul! Fick ut 4 kubik sprängsten på en helg under kontrollerade former.

Nu står jag inför uppbyggnaden av golvet och vill inte bygga upp mer än nödvändigt. Jag har tänkt mig att lägga ett avjämningslager singel, åldersbeständig plast, 10cm isodrän, 8cm betong med värme. Räcker detta? Vilken isolerskiva är bäst? Tacksam för synpunkter.
 
Fiberduk , singel , isolering 15 cm , 6-8 cm armerad betongel (el alt vattenburet)
Skippa plasten , bygger du på berg så behöver du inte heller dyr isodrän utan kör med frigolit. 10 cm är i minsta laget som isolering men har du inget val så kör på det.
Kanske hittar du några tips hos mej: Minhembio.com - Hemma hos jcoboy - Relaxen

/ Christer
 
Håller med jcoboy, du kan skippa isodrän och gå på cellplast så får du bättre isolering. 8 cm betong är kanske i minsta laget om du t.ex. har 20 mm rör. Gå på 10 cm när du ändå håller på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.