M mrsnhp skrev:
Att studenter övar på planering innebär inte att de ska planera eller bygga på riktigt. De lämnar in sin uppgift till läraren, får den rättad/betygsatt, och sen var det klart. Om det är parkmark är det väl ett bra område att ”låtsasplanera” på.

Eller tycker du helt enkelt att studenter inte får vistas på denna mark? Är det privat avspärrat område där allmänheten inte får vistas?
Varför ska jag lägga mig i den gamla damens polisanmälan ?.
 
Redigerat av moderator:
Din fråga krävde nog inte en arkitekt för att få svar! Mellan raderna gissar jag att det finns fler frågor, har jag fel?
 
T TN-funkis skrev:
Har jag ?, varför försöker du leka moderator, hur många arkitekter anser du har svarat här, det var dom frågan ställdes till, inte till hobbyfolket som inte ens läser tråden och drar till med div tillmälen.
T TN-funkis skrev:
Frågan var ställd till aktiva arkitekter om deras utbildningsfas.
Det här är inte en tråd för dina gissningar, du sänker bara kvalitén på tråden, men det kanske är vad du eftersträvar.
Ni kan inte på något sätt reglera vem som skriver i vilken tråd, startar Ni en tråd är alla medlemmar tillåtna att skriva i den.
Vill Ni endast ha svar från arkitekter, föreslår undertecknad att Ni tar kontakt med någon arkitektsammanslutning eller förening.

//Fotografen
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Du fick svar från minst två arkitekter innan du gjorde ditt andra inlägg i tråden. Och det här är ett forum och då kan man få svar som man inte är nöjd med/glad över. Som TS har man inte rätt att bestämma vilka som får svara eller ej. Det går bra att bortse från inlägg man inte tycker tillför något.
 
  • Gilla
MetteKson och 4 till
  • Laddar…
T TN-funkis skrev:
Frågan var ställd till aktiva arkitekter om deras utbildningsfas, se 1:a inlägg kolumm 2.
Det här är inte en tråd för dina gissningar, du sänker bara kvalitén på tråden, men det kanske är vad du eftersträvar.
Du fick svaret direkt , inlägg nr 2! Om du inte är nöjd får du fråga i fler forum , det finns inte så många arkitekter i detta forum, men några få.
 
T TN-funkis skrev:
Om du och de andra som svarade efter midnatt hade läst hela tråden, hade ni inte ställt frågorna.
Varför ska jag lägga mig i den gamla damens polisanmälan ?.
Jag har läst hela tråden, har du? Du har ju faktiskt fått svar.

Och nej, du har inte förklarat varför du vill veta om det är vanligt att arkitektstudenter gör övningar i fält på detta sätt. Du har bara skrivit en massa irrelevant information om nån parkmark där du bor. Om du vill ställa en enkel fråga och få enkla svar ska du skippa all sån överflödig information.
 
  • Gilla
  • Haha
tensiden och 4 till
  • Laddar…
T TN-funkis skrev:
Frågan var ställd till aktiva arkitekter
Nåja. Frågan är ställd på ett konsumentforum för folk som gillar att pula med sina hus, och i en facebookgrupp mest känd för att utse Sveriges fulaste hus. Det är ju lite som att gå in på Ica för att få alla bönders syn på dieselpriset. Fler kommer svara om dieselpriset än eventuellt närvarande bönder.

För övrigt tycker jag att ni bör anlägga en häck eller sätta upp ett staket om det är svårt för parkbesökarna att skilja tomtmark från parken.
 
  • Gilla
MetteKson och 4 till
  • Laddar…
Har svårt att se att arkitektstudenter är ute och övar på fastighetsbildningar eftersom det inte är riktningen för deras utbildning. Men som alla andra som utbildar sig inom samhällsplanering/bygg/arkitektur så har de såklart dessa typer av övningar.

Gå in på kommunens hemsida och sök information om framtida pågående detaljplanering i området så får du nog svar på det du egentligen söker.
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Det här är nog en av de dummaste trådarna jag sett. Vi pratar om en 100 % hypotetisk kursuppgift på ett universitet och TS går i taket.
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.