T TCG skrev:
Med risk att jag villhöver ännu ett batterisystem
Vad var det för erbjudande om 3500kr i januari?
Det var Amazon.se. Priserna går upp och ner hela tiden på Bosch på Amazon, så jag vet inte om det var någon regelrätt kampanj. Hade koll på just GCM 18V-216 och slog till. Men andra har haft den för liknande priser, Lindarns för 3900:- för någon vecka sedan.

Kände inte till denna tråd när jag beställde. Men nu när jag verkligen fick sågbordet levererat så tyckte jag att det var en så bra deal att jag var tvungen att berätta det för någon. :) Det var då jag letade upp denna tråden.
(När man laddat upp sin faktura till Bosch så får man ett mail som ungefär säger: "Vi skall ta ställning till om du verkligen skall få den och den prylen." I detta fallet tog det en månad innan godkännandet kom. Sedan bara två dagar så var bordet här från Tyskland.)

Hursomhelst. Lite off-topic, men för mitt 5-års byggprojekt behöver jag de flesta vanliga verktygen och tror att priserna kommer att gå upp framöver. Vad var inflationen i Kina förra året? 13% eller nåt. Och brist på containrar, högre fraktpriser och ont om chaufförer. Och inflationen i Sverige gräver ur värdet på pengar på banken. Lika bra att slå till när det kommer bra erbjudanden - även om man inte behöver verktygen förrän om något år.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Tycker att arbetskläder gott kan ingå i begreppet "verktyg", byxor i nästan full stretch till ett väldigt bra pris, fristads/kansas evolve craftsmen för 295kr(plus frakt) https://www.ullaredlantman.se/arbet.../stretchpaket-fristads-kansas-byxa-jacka.html
Inte alla storlekar som finns så det är nog något restlager.
Billigaste jag sett på annat ställe är 999kr.

Saknar knivknapp men det är lätt att fixa själv.
 
  • Gilla
johel572 och 7 till
  • Laddar…
Scout Scout skrev:
Jula säljer ut Krause Climtec ställningen med tillbehör.
[länk]
Nyttja det som prisgaranti och köp den på Bauhaus.
Åsikter om denna ställning mot den nya som Jula har?
Blir ett inköp i vår pga måla tak med mera :)

Och hur nyttjar jag prisgarantin. Lägger jag en order på bauhaus och sen mailar in om prisgarantin?
 
Appendix Appendix skrev:
Åsikter om denna ställning mot den nya som Jula har?
Blir ett inköp i vår pga måla tak med mera :)

Och hur nyttjar jag prisgarantin. Lägger jag en order på bauhaus och sen mailar in om prisgarantin?
Jag har bara erfarenhet av Climtec-varianten och den funkar bra som hobbyställning.
Använde den när jag byggde garage på landet och den var perfekt med hjulsatsen när man jobbade inomhus. Ute behöver man stödbenen.
Och eftersom jag har lite utomhusjobb i sommar så kompletterade jag den med stödben och en tredje modul.
Den jag har var ett fynd på blocket och om man skall köpa en ny skall man köpa grundmodulen och modul 2 inte modul 1 då den saknar en plattform.

Prisgarantin har jag alltid tagit direkt efter jag köpt varan och då på plats.
Den här gången var det lite stökigt eftersom de påstod att Climtec var ett helt annat märke :rolleyes:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Scout Scout skrev:
Jula säljer ut Krause Climtec ställningen med tillbehör.
[länk]
Nyttja det som prisgaranti och köp den på Bauhaus.
Tack! Ska bygga hus i sommar, blev köp och hoppas den funkar bra till att bl.a. mura väggar
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Åsikter om denna ställning mot den nya som Jula har?
Blir ett inköp i vår pga måla tak med mera :)

Och hur nyttjar jag prisgarantin. Lägger jag en order på bauhaus och sen mailar in om prisgarantin?
Jag har skärmdumpat det lägre priset och sedan mailat Bauhaus på, om jag minns rätt "reklamationsmailen"..
Sedan har de återkopplat och sänkt priset på fakturan. (y)
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
Scout Scout skrev:
Jag har bara erfarenhet av Climtec-varianten och den funkar bra som hobbyställning.
[…]
köpa grundmodulen och modul 2 inte modul 1 då den saknar en plattform.
Har också god erfarenhet av ställningen i sig, använde den vid hushållningen i somras.
En nackdel med detta inköpssätt är dock att modul 1 är den som innehåller 1-meterssidorna. Jag hade hellre haft dem än den extra plattformen som 2x modul två ger.
Saknade dem tydligt när vi skulle upp med ställningen längs gaveln och det var svårt att passa in den under taket. Ena sidan fick stå innanför vindskivan och andra sidan av ställningen fick stå utanför vindskivan.
Så tänk till vad du har mest nytta av, en extra plattform, eller att kunna bygga en ställning med olika höjd på sidorna (och därmed arbeta utan/med lågt fallskydd).
 
tveksamt tveksamt skrev:
Har också god erfarenhet av ställningen i sig, använde den vid hushållningen i somras.
En nackdel med detta inköpssätt är dock att modul 1 är den som innehåller 1-meterssidorna. Jag hade hellre haft dem än den extra plattformen som 2x modul två ger.
Saknade dem tydligt när vi skulle upp med ställningen längs gaveln och det var svårt att passa in den under taket. Ena sidan fick stå innanför vindskivan och andra sidan av ställningen fick stå utanför vindskivan.
Så tänk till vad du har mest nytta av, en extra plattform, eller att kunna bygga en ställning med olika höjd på sidorna (och därmed arbeta utan/med lågt fallskydd).
Hur ska man köpa? Kan man köpa flera startpaket och bygga dem på varandra?
Jag följde rådet om att köpa baspaket, skippa paket 1 och köpte paket 2
 
B
15% på nästan allt på Clas Ohlsson idag.
Finns lite allt möjligt där som vanligt..hittade roborock s7 till bra pris där iaf.
 
B Bongtor skrev:
15% på nästan allt på Clas Ohlsson idag.
Fast inte i butik som jag förstår det utan bara på nätet.

Reklambild som erbjuder 15% rabatt endast online på nästan allt, giltigt bara den 14 februari.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T TCG skrev:
Hur ska man köpa? Kan man köpa flera startpaket och bygga dem på varandra?
Jag följde rådet om att köpa baspaket, skippa paket 1 och köpte paket 2
Så gjorde jag också, alltså köpte baspaket och 2 st paket 2, skippade paket 1.
Med facit i hand borde jag ha köpt ett av vardera, men det beror på hur jag ville placera den i förhållande till takutsprånget på just mitt hus.
Paket 1 har en av sidorna delad i två, dvs "stegarna" som är sidorna på ställningen består av 3 delar, en 2m och 2 st 1m. Grundpaketet och paket 2 har bara 2m bitar. Köper man med paket 1 är alltså ställningen mer flexibel att bygga på höjden, men köper man med 2x paket 2 får man en extra plattform istället.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Så gjorde jag också, alltså köpte baspaket och 2 st paket 2, skippade paket 1.
Med facit i hand borde jag ha köpt ett av vardera, men det beror på hur jag ville placera den i förhållande till takutsprånget på just mitt hus.
Paket 1 har en av sidorna delad i två, dvs "stegarna" som är sidorna på ställningen består av 3 delar, en 2m och 2 st 1m. Grundpaketet och paket 2 har bara 2m bitar. Köper man med paket 1 är alltså ställningen mer flexibel att bygga på höjden, men köper man med 2x paket 2 får man en extra plattform istället.
Som allt annat beror det på hur man skall använda den.
Jag hade en bas plus paket ett och saknade den extra plattformen.
En extra plattform gör det enklare att bygga upp ställningen på höjden själv och det känns tryggare att klättra upp men du får inte samma flexibilitet på höjden.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.