B berne88 skrev:
Har snarlikt problem

har va 12M LED list med 9w/m

men hitta en puck eller likande för att kunna dimmra å styra via Google och HA verkar vara väldigt svårt:/

Vad kan man köra?
Kör inte med dimmer 2 utan rgbw 2 dimmern
 
M
Shinue Hobbysnickarn skrev:
Det fungerade utmärkt. Köpt fler sedan dess.
Hej, hur i hela friden fick du ihop MD-230 med Shelly Dimmer 2? Jag har en Malmbergs 2x25w som matar 4+4 spotlights. Shellyns utgång "0" kopplad mot impulsingången PUSH PR på drivdonet fungerar inte.
Mvh, Marcus
 
R
M MarcusÅ skrev:
Hej, hur i hela friden fick du ihop MD-230 med Shelly Dimmer 2? Jag har en Malmbergs 2x25w som matar 4+4 spotlights. Shellyns utgång "0" kopplad mot impulsingången PUSH PR på drivdonet fungerar inte.
Mvh, Marcus
MD-230 är kompatibelt med en 230 volts bakkantsdimmer så varför skulle de inte fungera med shelly dimmer 2?

Vad du har för system är lite oklart (Malmbergs 2x25w?). Är det en sådan här: https://www.elbutik.se/product.html/malmbergs-led-driver-2x25w ?

Isåfall har du kopplat shellys upphuggna 230VAC in på en ingång som förväntar sig en impuls och då ska du inte hålla på att koppla alls eftersom du inte vet vad du gör.
 
M
Jodå jag har koll, blev bara lite förbryllad men det har klarnat nu. Kommer att byta till dimbara drivdon typ jolly så jag kan nyttja Dimmer 2. En vanlig shelly hade nog funkat för av/på funktionen på befintligt drivdon men då får jag inte in dimmerfunktionen i Home Assistant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.