Hejsan jag har fått kontakt med 1 person som kan hjälpa oss att hitta mark han ringer alltså runt till markägare och frågar om dom kan tänkas sälja då det är enormt svårt att hitta mark (15-20ha) här i södra Stockholm så tänkte kolla om någon fått hjälp med liknande? Och vem fick ni hjälp av? Tänkte att jag skulle kolla om de fanns fler som gör samma sak och då får fler "offerter" på jobbet
 
Vad är det för mark ni söker och till vilket syfte?

Jakt/skog/bygg/lantbruk/odling/industri etc.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Vad är det för mark ni söker och till vilket syfte?

Jakt/skog/bygg/lantbruk/odling/industri etc.

/ATW
Vi ska bygga upp en större hästgård :) stall med 20 boxar, boningshus, garage och ev ridhus
 
S silverli skrev:
Vi ska bygga upp en större hästgård :) stall med 20 boxar, boningshus, garage och ev ridhus
Ludvig.se?

/ATW
 
T Taxture skrev:
[länk]

[länk]

vad har ni för budget?
Jag har koll på dom även varit med och budat på den sista den första är för liten tyvärr så vi har kommit fram till att det bästa för oss är att hitta 15-20 ha mark och bygga upp allt från början på så vi får de som vi vill oxå ska iväg och kolla på mark idag men fick höra från en att 10 miljoner för 19ha avstyckad skog är fruktansvärt mycket
 
Norr om Stockholm är utbudet större och priserna lägre…..
 
T Taxture skrev:
Norr om Stockholm är utbudet större och priserna lägre…..

Ja precis men vi vill ju gärna inte bo där :( vill gärna hålla oss här på södra sidan :( det som är lite krångligt
 
S silverli skrev:
Ja precis men vi vill ju gärna inte bo där :( vill gärna hålla oss här på södra sidan :( det som är lite krångligt
Och DYRT……. ;)

sen är det mer ”nerstyckat” till 5-10ha…..
 
T Taxture skrev:
Och DYRT……. ;)

sen är det mer ”nerstyckat” till 5-10ha…..
Ja de med precis.. Knappt ens att man hittar 1ha.. finns dock många som äger över 100ha mark runt omkring så är väll större chans om man kan ringa runt och fråga om nån vill sälja men jag är för feg för de
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.