H
Har sprickor mellan tak och vägg och även på väggen i badrummet (innan kaklet börjar). Och en del färg har även lossnat vid ventilationen. Hur lagar jag detta bäst? Våtrumsspackel? Någon fog?

(Bor i lägenhet och har fått ok från styrelsen att fixa)
 
  • Sprickor i badrumstak där färgen börjar lossna nära en väggkant och ventilation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka där tak möter vägg i ett hörn, med lossnande färg, i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Färgskadad ventilationsöppning i badrum med flagande färg och synliga sprickor runt kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Är det inte risk för att tätskiktet har tagit skada när det är såna stora sprickor på en vägg?
 
Gammalt badrum eller? Ingen fläkt ? Är det målad puts bara?
 
H
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gammalt badrum eller? Ingen fläkt ? Är det målad puts bara?
Ja, badrummet renoverades runt 2002-2003. Det är självdrag (samt ett fönster i badrummet som jag brukar vädra ut med).
Jag vet inte vad det är, men jag tror det är puts. Det är kakel upp till ca en halv meter till taket där den målade väggen börjar.
 
Ok. i tak/väggvinklar kan du sätta tex våtrumssilikon eller fog som tål lite fukt. Mitt på väggen kanske testa med lite våtrumsspackel, men är rädd för att du måste måla om hela den väggen utan att reparationen skall synas. Är det något drag i ventilen i väggen förresten ?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
H
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ok. i tak/väggvinklar kan du sätta tex våtrumssilikon eller fog som tål lite fukt. Mitt på väggen kanske testa med lite våtrumsspackel, men är rädd för att du måste måla om hela den väggen utan att reparationen skall synas. Är det något drag i ventilen i väggen förresten ?

Tack! Jag tänkte ändå passa på att måla om så det gör inget.
Det är lite drag men tyvärr inte tillräckligt..
 
Hmmm, det är förmodligen inte godkänt att ha självdrag eller så lågt drag i badrummet. Hoppas du inte har alltför fuktigt i badrummet :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.