Det går troll i mitt bygge.

Förutom att den gamle entreprenören lämnar bygget när vi håller inne 10% och vi får tala genom våra respektive advokater så får jag reda på att min advokat är anhållen för att ha förskingrat 10 miljoner.

Jag har 1000 sådana spöken men min fråga följer nedan;

Sedan får jag inte förvara mina möbler där jag har haft dem och nu undrar jag om det kan ställa till problem om jag ställer dem i huset?

Huset är så gott som klart inuti, det är utsidan som skall åtgärdas.

Tacksam för hjälp.

//Camilla
 
Det skulle jag nog låta bli. Dels så kan entrepenören skylla på din möbelförvaring på oika sätt. Och de kan vara ganska kreativa närdet gäller sånt. Typ möblerna stod ivägen, så vi kunde inte fixa med ytterpanelen.

Dels så är det stor risk att ni får svårare att få förseningsvite om ni tar huset i besittning. Om det ären totalentrepenad så tror jag faktiskt att det kan räknas som olaga intrång eller liknande om ni går in i huset innan det är överlämnat.

Sedan handlar det ju självklart om försäkringar också. Jag tror att byggarens brandförsäkring kan sluta gälla om ni tar huset i besittning oavsett om det överlämnats eller ej. Dvs. era möbler är säkert inte försäkrade, men det finns risk att hela byggets försäkring blir strulig.
 
Hjälp. Tack. Det skall jag inte göra. //Camilla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.