Hej,

Jag har gjort bort mig lite i samband med min badrumsrenovering

jag har satt upp allt skivmaterial och gips och nu har golvläggaren varit här och EPS gjutit golvet och den nya golvbrunnen. Nu inser jag att jag har måttat hålen för duschblandaren i tron om att golvbrunnen är 90cm bred, men efter att golvläggaren är klar med gjutningen, då han gjutit fast golvbrunnen, inser jag nu att golvbrunnen att den är 95cm bred. I direkt anslutning till golvbrunnen som är en sån där som sitter längst in mot väggen kommer en duschvägg.

Detta innebär ju att duschblandaren kommer vara 5cm off center med tanke på att själva duschutrymmet 95cm brett.

Finns det något bra sätt att lösa detta på som inte skulle kosta massor med pengar eller innebära att man behöver bryta upp golv och sätta nya skivor på väggen?
 
Låter som överkurs, 5 cm kan du väl leva med? Bilder ?
 
  • Gilla
TheCed
  • Laddar…
T
Den är 95 cm nu ja men i slutändan när ram och lock är på så blir den 90 cm beroende på vad du ska ha för lösning eftersom det finns en massa olika för UniDrain!
 
  • Gilla
TheCed
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Den är 95 cm nu ja men i slutändan när ram och lock är på så blir den 90 cm beroende på vad du ska ha för lösning eftersom det finns en massa olika för UniDrain!
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Låter som överkurs, 5 cm kan du väl leva med? Bilder ?
Ja och det blir ju faktiskt bara 2,5cm givet att den sitter på 45 från ena väggen.
Snackade med plattsättaren idag och han tror inte det kommer märkas, i värsta fall kan han lägga plattorna så att de linjerar korrekt med blandaren och lurar ögat.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.