Jag skulle utan att tveka välja utanpåliggande rör. Då har man ju koll på eventuella läckage också!
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Jag skulle utan att tveka välja utanpåliggande rör. Då har man ju koll på eventuella läckage också!
Tack för informationen allihopa
Valde att enbart svara på Kirre2 då ni all verkar tycka likadant gällande rördragningen
Så ifall det blir övergång till vattenburen värme så blir det synliga rör.
Får se vad frugan tycker om det, de nya listerna har följt det gamla mönstret och är ung 15cm höga, men just nu lutar det nog mer mot luftvärmepump, vi har ju inte många dörrar förutom in till sanitetsrum och sovrum.
 
  • Gilla
leffeisala och 1 till
  • Laddar…
Om du har ett uppvärmt garage / friggebod så kan du installera en avfuktare och frostvakt istället för att hålla 15-18 grader i dessa utrymmen. Det sparar en hel del enerig...
 
Jag personligen investera i vattenburet system som är kopplat till jordvärme. Min son hade direktverkande el i ett hus med 250kvm boyta. Han drog in vattenburet system som kopplades till jordvärme. Fungerar hur bra som helst och förbrukningen sänktes enormt mkt. Han bor i Norrbotten. Så jordvärme fungerar hur bra som helst även högt uppe i Norrland och Norrbotten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.