Vilket av följande fabrikat tycker du är bäst?

  • Antal röster
    52
Har märkt att det är väldigt blandade åsikter kring märken på blandare, och alla man pratar med är ofta helt säkra på att just det fabrikat dom föredrar är bäst på alla sätt och vis. Men vad säger majoriteten här på forumet? Intressant att höra vad rörisarna här tycker också, som har lite erfarenhet.
 
Har avsiktligt valt att inte inkludera märken som noro, svedbergs och Hafa men skriv gärna om ni tycker att något märke saknas.
 
Hm, Gustavsberg fick en röst innan Oras, spännande.
 
Rickard.
Jag skulle vilja påstå att denna diskution är lika givande (fast med lägre intresse) än om BMW, Mercedes eller Audi är bäst. Mora och FMM tillverkas också i samma fabrik och är i princip bara olika serier.

Med någon av dom med historia i Sverige är det svårt att gå fel men jag föredrar om det också är tillverkat här men det har inget med kvalitén att göra.
 
Redigerat:
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Jag skulle vilja påstå att denna diskution är lika givande (fast med lägre intresse) än om BMW, Mercedes eller Audi är bäst. Mora och FMM tillverkas också i samma fabrik och är i princip bara olika serier.

Med någon av dom med historia i Sverige är det svårt att gå fel men jag föredrar om det också är tillverkat här men det har inget med kvalitén att göra.
Man kan ju gå på design också, mora och fmm ser ju inte likadana ut. Sen om du tycker att det är så ointressant så vill jag bara att du ska veta att det är ingen som tvingar dig att delta i diskussionen. :D
 
  • Gilla
PhiiMii och 1 till
  • Laddar…
jag har ingen åsikt, vi har mest FMM, en grohe och en Hafa.
Jag har ingen åsikt om nån av dom, antar att alla är bra men man märker att kvaliten lite sämre på Hafa.
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Rickard.
S0MMER S0MMER skrev:
Man kan ju gå på design också, mora och fmm ser ju inte likadana ut. Sen om du tycker att det är så ointressant så vill jag bara att du ska veta att det är ingen som tvingar dig att delta i diskussionen. :D
Det har du helt rätt i men ändå är jag här :D

Min åsikt är väl helt enkelt att jag gillar att köpa svensktillverkat när det går och när jag valde till badrummet gillade jag en av Moras design bäst så då föll valet på dom. Oklart vad jag väljer nästa gång men svensktillverkat blir det troligtvis ;)

(jag tror också jag jar faktafel i mitt tidigare inlägg då dom verkar ha samma ägare men olika fabriker, lite osäker)
 
Rickard. Rickard. skrev:
Det har du helt rätt i men ändå är jag här :D

Min åsikt är väl helt enkelt att jag gillar att köpa svensktillverkat när det går och när jag valde till badrummet gillade jag en av Moras design bäst så då föll valet på dom. Oklart vad jag väljer nästa gång men svensktillverkat blir det troligtvis ;)

(jag tror också jag jar faktafel i mitt tidigare inlägg då dom verkar ha samma ägare men olika fabriker, lite osäker)
Jo men det stämmer till viss del, det är en liten historia för sig men dom är att betrakta som “fm Matsson Mora group”. Trots detta tycker jag själv att fmm har snyggare design på sina blandare.
 
  • Byggnad med skyltar för "mora" och "FM Mattsson" ovanför ingången märkt "RECEPTION".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har bara erfarenheter av Mora och Ikea i mitt hus. Så då förstår ni varför jag lade min röst på Mora. Hade ett par tvättställsblandare från Ikea men de byttes ut inom ett år pga läckage.

Att det blev en Mora Cera K5 i köket berodde helt enkelt på att av alla olika märken och modeller som stod uppställda i visningshyllan på Bauhaus, och det var många, var det Morablandaren som i mitt tycke var snyggast och var bäst att manövrera. Den hade dessutom fått högt betyg.

Det tog en halvtimma i butiken att prova sig fram till rätt blandare men det var det värt.
 
Redigerat:
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
B
Fm Mattsson Mora och oras sa rörmokaren att de hade minst problem med och var lätt att hitta reservdelar till långt efter att man köper dem.

Har provat en del andra udda billiga märken och märkt att de ofta är sämre, t.ex. cello (k rauta) som rostade, saknade mjukstängning / var trög.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Fm Mattsson Mora och oras sa rörmokaren att de hade minst problem med och var lätt att hitta reservdelar till långt efter att man köper dem.

Har provat en del andra udda billiga märken och märkt att de ofta är sämre, t.ex. cello (k rauta) som rostade, saknade mjukstängning / var trög.
Sålde blandare en gång i tiden och kan intyga att dom tre du nämnde sällan eller aldrig reklamerades, och reservdelar till just dom hade vi på hyllan.
 
Känns som att fmm tar hem det här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.