Jag håller på att leta en optimal plats för laddstationen. Optimalt är väl om trådarna går rätt ut till höger och vänster. Men jag funderar på att ställa tstinen i ett hörn och det betyder att en av trådarna måste komma framifrån , typ längs med vänstra kanten av stationen. Går det?
Jag vill inte ha laddstationen i vinkel i hörnet.
 
Sett mot laddaren funkar det nog bara om det är längs höger sida du har begränsningskabel då klipparen går på vänster sida om guidetråden mot laddaren sett.

Och ja, jag tror att det skulle funka även om det inte är rekommenderat. Kanske behöver du vinkla ut laddaren lite från hörnet under synkronisering (eller vad det nu heter), men sen lär du kunna vrida tillbaka den (och flytta med guidekabel) till att vara parallell med begränsningskabeln.
 
Tänk på att du helst inte ska ha stark sol stående rakt mot laddstationen när roboten står och laddar... Det försämrar batteriet på sikt
 
rampante rampante skrev:
Tänk på att du helst inte ska ha stark sol stående rakt mot laddstationen när roboten står och laddar... Det försämrar batteriet på sikt
Hela tomten är full med sol! Det är tropiskt från 9 till 5.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.