electroluxaren skrev:
jo du har dessa två och båda brukar för oväsen när de blir gamla och slitna
dessutom har du en motor för spolarmsväxlaren som kan knäppa om den sitter fast

hur din maskin låter gissar vi bara nu
Tack, jo det är inte lätt för er att veta hur den låter ;-)
Jag skulle beskriva ljudet som en kaffekvarn. Men nu hittade jag en film på hur jag tar bort "drain" pumpen så det tänkte jag prova i dagarna så får vi se om det är den eller något annat. Tack för alla svar.
 
A
L LångeJan skrev:
Tack, jo det är inte lätt för er att veta hur den låter ;-)
Jag skulle beskriva ljudet som en kaffekvarn. Men nu hittade jag en film på hur jag tar bort "drain" pumpen så det tänkte jag prova i dagarna så får vi se om det är den eller något annat. Tack för alla svar.
drainpumpen torde bara höras i början av programmet och vid varje tömning därefter
 
Exakt..Och under dessa tider så låter det nästan ingenting. Jag har frontplåten borttagen och lyssnar/känner på den pumpen när det låter som värst och jag är 99% säker på att ljudet kommer därifrån. Det verkar vara varvberoende, lågt varv=tyst, högt varv=oljud. Återkommer med resultat av felsökning :)
 
Har nog en likadan maskin vad är det för modell på din bosch?
 
Bosch SuperSilence Hahahah NOT
 
L LångeJan skrev:
Hej igen, du skriver "tömma tåget"? Är det något som finns i anslutning till cirkulationspumpen?
Bara lite feedback. Lossade "drain" pumpen och gjorde rent. Första disken efter det gick som tåget men sen började den låta lite igen. Dock inte alls som innan men ändå irriterande. Har beställt en ny pump så får vi se om det löser problemet.
 
A
L LångeJan skrev:
Bara lite feedback. Lossade "drain" pumpen och gjorde rent. Första disken efter det gick som tåget men sen började den låta lite igen. Dock inte alls som innan men ändå irriterande. Har beställt en ny pump så får vi se om det löser problemet.
Dessa pumpar blir det ofta oljud i när se fått ett tag
 
  • Gilla
LångeJan
  • Laddar…
Tänkte bara uppdatera en gammal tråd.
Efter att rengjort. Plockat bort pump och satt tillbaka igen samt kört en omgång rengöringsmedel så har diskmaskinen nu gått ett år utan oljud.
Min misstanke är att jag haft en liten glasbit, som inte synts, i pumphuset och att den nu är borta.

Case closed. tack för alla svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.