Hejsan, är det någon som köpt komposittrall från Riopool.se?
Hur är garantin samt kvalitén på trallet med tillbehör?

Någon annan sida ni annars kan rekommendera avseende komposittrall?
Tack på förhand!
 
Hej,
Vi ska oxå lägga komposittrall på vår altan (c.a 40m2) och vill välja det mest prisvärda alternativet.
Har tittat just på trall från Riopool, så vi bevakar denna tråd och hoppas att ngn. som har erfarenhet av deras trall svarar i tråden.
Mvh
 
Vi har beställt till trappa för att testa, kan återkomma när vi byggt färdigt den för att lämna omdöme
 
  • Gilla
z-m
  • Laddar…
Z z-m skrev:
Hej,
Vi ska oxå lägga komposittrall på vår altan (c.a 40m2) och vill välja det mest prisvärda alternativet.
Har tittat just på trall från Riopool, så vi bevakar denna tråd och hoppas att ngn. som har erfarenhet av deras trall svarar i tråden.
Mvh
Har ni bestämt er för något trall? Sitter själv i samma situation!
 
B CBeckman skrev:
Har ni bestämt er för något trall? Sitter själv i samma situation!
Nja, nästan, :)
Jag var idag och hämtade lite prover från en annan leverantör. De heter PlaceAltanprodukter (Träkomposit – Köp träkomposit trall hos oss på Place Altan!). Deras återförsäljare i Stockholm är Hydropool (de har flera butiker runt om i stan).
PlaceAltanprodukter verkar vara väletablerade på svensk marknad och har lite större utbud (flera nyanser och form på trallplankorna) än t.ex. Riopool och Scandinavian Plank (Scandinavian Plank Sweden). Prismässigt ligger de i ungefär samma nivå som Riopool och Scandinavian plank.
Kvalitét då? - hmmm, det är jo svårt för oss vanliga konsumenter att kunna avgöra utan att testa själva. Det jag iallafall kommit fram till (efter lite efterforskning) är att de flesta typer av komposittrall som är i 500:-/m2 klassen tillverkas i Kina. De europeiskt tillverkade trall ligger då betydligt högre prismässigt. Detta i sig behöver inte betyda att de är bättre kvalitétsmässigt, även om jag skulle känna mig mer trygg med eurpoeiskt trall.
Vi har inte bestämt oss än, men med tanke på priset så kommer vi nog att satsa på ngn "Kina-variant" ändå.
Mvh
 
Z z-m skrev:
Nja, nästan, :)
Jag var idag och hämtade lite prover från en annan leverantör. De heter PlaceAltanprodukter (Träkomposit – Köp träkomposit trall hos oss på Place Altan!). Deras återförsäljare i Stockholm är Hydropool (de har flera butiker runt om i stan).
PlaceAltanprodukter verkar vara väletablerade på svensk marknad och har lite större utbud (flera nyanser och form på trallplankorna) än t.ex. Riopool och Scandinavian Plank (Scandinavian Plank Sweden). Prismässigt ligger de i ungefär samma nivå som Riopool och Scandinavian plank.
Kvalitét då? - hmmm, det är jo svårt för oss vanliga konsumenter att kunna avgöra utan att testa själva. Det jag iallafall kommit fram till (efter lite efterforskning) är att de flesta typer av komposittrall som är i 500:-/m2 klassen tillverkas i Kina. De europeiskt tillverkade trall ligger då betydligt högre prismässigt. Detta i sig behöver inte betyda att de är bättre kvalitétsmässigt, även om jag skulle känna mig mer trygg med eurpoeiskt trall.
Vi har inte bestämt oss än, men med tanke på priset så kommer vi nog att satsa på ngn "Kina-variant" ändå.
Mvh
Okej! Tack för tips. :) Värt att väga in och tänka på är kostanden för klipsen/infästningen också då det kan skilja ganska mycket och är en stor kostnad även det. Det lutar åt någon kina-variant här också.
 
B Beckmann skrev:
Okej! Tack för tips. :) Värt att väga in och tänka på är kostanden för klipsen/infästningen också då det kan skilja ganska mycket och är en stor kostnad även det. Det lutar åt någon kina-variant här också.
Ja, absolut, bra att du nämner detta med klipsen och skruvarna för det kostar en del, kan handla om 15-20% av den totala kostnaden.
Det man kan göra är att deal-a med säljaren så att man får dessa inkluderade i priset för trallen, eller ngt i den stilen. Eller vänta in ngn drive där leverantören sänker priset, alt. bjuder på infästningen.
Mvh
 
Z z-m skrev:
Ja, absolut, bra att du nämner detta med klipsen och skruvarna för det kostar en del, kan handla om 15-20% av den totala kostnaden.
Det man kan göra är att deal-a med säljaren så att man får dessa inkluderade i priset för trallen, eller ngt i den stilen. Eller vänta in ngn drive där leverantören sänker priset, alt. bjuder på infästningen.
Mvh
Snyggt! Återkom gärna om det blir någon affär eller du har något tips så gör jag det också. :)
 
Jag skulle inte rekommendera riopool.
Jag köpte ovanmarkspool av dem för knappt 2 år sedan. Första året gavs inte tillfälle att montera upp den, gjorde det först i våras. Vid första badet så skadades ett vertikalstag trots att grundläggningen var mer gedigen än de skriver i sin beskrivning. Grunden var helt plan, t.om enligt libellan(vilket knappt är möjligt) ändå ville de inte bistå med ersättningsstag då jag inte kunde bevisa att jag inte gjort fel. Jag skickade bilder med pass på plats samt bilder från när jag la grunden. De svarade bara att det är svårt att garantisäkra installationen utan att se det IRL, men de ville inte åka ut och titta; så jag fick skylla mig själv. Det sprack även en slang till sandfilterpumpen, det ansåg de var en slitagedel som man får räkna med att byta emellanåt, tydligen efter varje bad.. efter en lång vända i mitt kontaktnät så pratade en kompis sons chefs kompis med chefen för moderbolaget, och då fick jag nytt stag och slang som "goodwill". Kommer inte köpa en pryl av dem igen..
 
  • Gilla
z-m
  • Laddar…
B Beckmann skrev:
Snyggt! Återkom gärna om det blir någon affär eller du har något tips så gör jag det också. :)
Yes, absolut! :ok:
Jag pratade med en trevlig säljare på PlaceAltanprodukter nu på em och kom överens om att jag ska göra en skiss på hur jag vill lägga trallen och skicka till dem så att det kan göra offert utifrån skissen. Då kan de själva beräkna antal klips, frisklips, skruvar, mm., så det blir rätt. Säljaren lovade bättre pris än det som står på webben, vi får se hur mycket bättre blir det.
Mvh
 
  • Gilla
Beckmann
  • Laddar…
Hej! Ursäkta väntan för uppdatering!
Vi har gjort färdig vår entré trappa och det blev bra! Än så länge är vi väldigt nöjda med komposittrallen från Riopool
 
  • Nyligen färdigställd entrétrappa i kompositmaterial framför en vit husfasad och dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Beckmann
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.