Hej vi har fått möjlighet att köpa strax under 19ha mark för att kunna bygga upp en hästgård men det finns såklart inget draget till marken alls jag har försökt googla på hur man går tillväga men hittar inte ett skit vi behöver ju såklart veta på ett ungefär vad slutkostnaden kommer landa på så hur går man tillväga för att anlägga egen vatten och avloppsanläggning? och hur gör man med elen? kommunen är tyvärr inte jätte hjälpsam
 
S silverli skrev:
Hej vi har fått möjlighet att köpa strax under 19ha mark för att kunna bygga upp en hästgård men det finns såklart inget draget till marken alls jag har försökt googla på hur man går tillväga men hittar inte ett skit vi behöver ju såklart veta på ett ungefär vad slutkostnaden kommer landa på så hur går man tillväga för att anlägga egen vatten och avloppsanläggning? och hur gör man med elen? kommunen är tyvärr inte jätte hjälpsam
Grattis till markköpet!

På 19 ha borde du få plats med eget vatten och avlopp. Men det kan vara så att det finns kommunalt VA draget som du måste ansluta dig till. Det måste kommunen kunna ge besked om.

El kan tyvärr bli precis hur dyrt som helst.

Finns det någon väg till området? Det kan också vara något som ställer till det. Om du måste ordna servitut över grannfastigheter, till exempel.
 
A andersmc skrev:
El kan tyvärr bli precis hur dyrt som helst.
.
Nä, kostnaden för anslutning är såvitt jag vet reglerad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.