Jag får kanske återkomma om hur bra den är. Min fru såg annonsen och kom på att hon tyckte det var kul att svarva i skolan, så hon är på mig om att jag borde köpa en. På torsdag börjar den säljas.
 
Hep Hep skrev:
Jag får kanske återkomma om hur bra den är. Min fru såg annonsen och kom på att hon tyckte det var kul att svarva i skolan, så hon är på mig om att jag borde köpa en. På torsdag börjar den säljas.
Perfekt! Då slipper du ju köpa mjölk till och med :)
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
T
Ny stolt ägare av Lidl träsvarv som slank med när jag inhandlade ett paket stekfläsk.
Någon som har tips på vad man kan svarva sig?
 
  • Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
T
Behöver inga fler tips än detta :)
Julklappar & födelsedagspresenter är säkrade för år framöver!
 
  • Haha
  • Gilla
GEGS och 1 till
  • Laddar…
Någon som vet om det ligger kvar dymo i butikerna? Tiden har ju egentligen gått ut
 
nimhed nimhed skrev:
Någon som vet om det ligger kvar dymo i butikerna? Tiden har ju egentligen gått ut
Är du nära Löddeköpinge så är där gott om
dom
Plastinpackade märkmaskiner i en butikshylla med prislappar som visar olika erbjudanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Killgissningar på när svetsen kommer tillbaks?
 
C
O olofh skrev:
Killgissningar på när svetsen kommer tillbaks?
Ingen aning men har vi någonsin haft den där multisvetsen med bla. TIG?
 
Frågan är var man hittar nya spikar till pickadollen?
 
Begreppet "Pickadollen" är lite oklart vad modell vi pratar om .
Pistolspik finns "överallt", tex Jula om det är klena dimensioner. Grövre spik finns i ett flertal varianter med vinklar och huvudformer och kan vara lite knepigare att hitta rätt , Jula har vissa.
Klenare spik är oftast antingen "GA16" eller "GA18" + en längd i millimeter. Elförzinkade. Rostfria finns att få fatt i men tveksamt varmförzinkat.
 
H hyggabus skrev:
Begreppet "Pickadollen" är lite oklart vad modell vi pratar om .
Pistolspik finns "överallt", tex Jula om det är klena dimensioner. Grövre spik finns i ett flertal varianter med vinklar och huvudformer och kan vara lite knepigare att hitta rätt , Jula har vissa.
Klenare spik är oftast antingen "GA16" eller "GA18" + en längd i millimeter. Elförzinkade. Rostfria finns att få fatt i men tveksamt varmförzinkat.
Tänkte främst på den som kommer nu denna veckan. Någon liten batteridriven manick.
Tänkte om det är någon standrardstorlek eller sådär, så man slipper leta kompatibla spikar över halva internet när dom är slut.
Men får köpa den och hoppas på det bästa, får spara några och jämföra i olika butiker helt enkelt.
 
R
Jag har en sådan klammerpistol, dock en tidigare variant utan laser och grejer.

Standardstorlek på klammers.

Dock är den till för lättare klamring, skulle nog säga att den är ungefär lika stark/svag som min manuella rapid häftpistol.
 
Joens Joens skrev:
Tänkte främst på den som kommer nu denna veckan. Någon liten batteridriven manick.
Tänkte om det är någon standrardstorlek eller sådär, så man slipper leta kompatibla spikar över halva internet när dom är slut.
Men får köpa den och hoppas på det bästa, får spara några och jämföra i olika butiker helt enkelt.
Finns viss risk att den har begränsad nytta som spikpistol. Har en motsvarande enkel som är sladd-driven (PHET 15 C2). Den har problem att driva ner klammer och spik hela vägen om det inte är riktigt mjuk regel man skjuter mot. Duger till ful-infästningar av plast mm, men ofta får man går efter med hammaren om det inte ska vara utstick..

rotbackarn rotbackarn skrev:
Fick tag på elektriska häftpistolen som såldes för två veckor sedan, vet inte om det är ett kass retur-exemplar eller om de inte är bättre än så här...
Hur som verkar den ha problem att slå i klamrarna hela vägen, samma resultat på olika längd spik och klammer så gissar att den inte slår tillräckligt långt.
Bilden visar hur det blir i en gammal mdf resp trä-list där inget av försöken har bottnat helt trots olika längd på klammer och spik..

Någon annan som köpte den och provade? Modell Parkside PHET 15 C2.
 
Ny uppdaterad Bandslip kommer nästa vecka 7. Jag använder den gamla varianten för att slipa elektroder till Tig-svetsen med gott resultat för en billig peng i kombination med batteriborrmaskinen. Bosch verkar ha skippat fästena på sina bandslipar för stationärt bruk så Parkside funkar bra med sina tillbehör för bänkbruk

Manualer för PBSB 900 A1 och PBSB 600 A1 bandslipar med tekniska data och instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bandslip fastspänd på arbetsbänk med en elektrod och batteriborrmaskin från Bosch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.