Vi har en sättning som åtgärd och nu vill jag täta det då det drar in kallt luft. Vad ska jag använda? Föra ägaren sprutade in någon form av mjukskum. Glappar är cirka 2-3cm.
 
  • Sättning vid fotlisten med synligt glapp mellan golv och vägg, tidigare täckt med mjukskum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glapp mellan trägolv och vägg med rester av mjukskum som isolering i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ni ska lägga nytt golv, kapa bort lite av det gamla mot väggen och undersök hur det ser ut under först.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om ni ska lägga nytt golv, kapa bort lite av det gamla mot väggen och undersök hur det ser ut under först.
Vi ska inte lägga om golvet just nu därför vill jag täta golvsockel.
 
  • Ett hörn av ett rum med blått heltäckningsmatta och vit golvsockel som behöver tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borra ett titthål då?
 
Varför ”sättning”?
Ruttet trä på gång under??
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Borra ett titthål då?
Det är yttervägg av betong bakom golvsockel/parkettgolv. Det finns inga genomgående hål utan drar bara. Tänkte isolera det med skum nu under vinter sedan får någon kom och undersöka till sommaren.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Borra ett titthål då?
F freddiecool skrev:
Vi ska inte lägga om golvet just nu därför vill jag täta golvsockel.
Vet
 
F FDT skrev:
Varför ”sättning”?
Ruttet trä på gång under??
F FDT skrev:
Varför ”sättning”?
Ruttet trä på gång under??
Nej, det är dålig mark förhållanden i ena hörn av huset. Geobear kom föra veckan och sprutade in geopolymer från utsidan.
 
  • Gilla
FDT
  • Laddar…
F freddiecool skrev:
Nej, det är dålig mark förhållanden i ena hörn av huset. Geobear kom föra veckan och sprutade in geopolymer från utsidan.
Blev det bra?
 
B bjorsi skrev:
Blev det bra?
Ja, Det blev bra. Vi har Inte haft nån problem efter. Kompletterade till slut med skum från insidan vid list
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.