Halloj!

Jag tänkte dra en nätverkskabel till mitt vardagsrum som tidigare ägaren inte fixat, tyvärr så drog jag bort snöret "vägledningssnöret" som låg i VP-röret (se blå markering på bilden). Jag misstänker även att jag drog så pass hårt att röret lossnat.

Jag har en dragfjäder jag försökt dra genom donet till "centralen" men den verkar fastna någonstans under centralen, jag hör hur den stöter emot plasten väldigt nära. Från hålet i centralen ser jag bara isolering och har inte lyckats hitta röret heller.

Öppet vägguttag med borttaget vägledningssnöre och blå pil som markerar VP-röret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppet vägguttag med röd kant synligt VP-rör och isolering i hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hjälp/tips uppskattas!!

MVH
Luke
 
Om du inte kan dra en drsgfjäder åt något av hållen så får du öppna upp gipsen :) finns inte så många andra sätt
 
  • Gilla
Mrmiagi
  • Laddar…
C CarlC89 skrev:
Om du inte kan dra en drsgfjäder åt något av hållen så får du öppna upp gipsen :) finns inte så många andra sätt
Det var det jag var orolig för, får hoppas att det inte är under golvet!!

Tack!
 
Dammsugarknepet kanske?
En bomullstuss med snöre fäst i den, sätt dammsugaren i ena änden av röret och stoppa tussen i den andra.
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
R rastlos skrev:
Dammsugarknepet kanske?
En bomullstuss med snöre fäst i den, sätt dammsugaren i ena änden av röret och stoppa tussen i den andra.
Jag testade tidigare idag men det verkar som isoleringen ligger i vägen
Tack för svar!
 
Ska testa köra ner en inspektionskamera med belysning och se om jag kan lokalisera kabeln, i värsta fall så borrar jag en lite större öppning i plasten eftersom inspektionsluckan ändå kommer sitta på plats, hoppas det går vägen, återkommer senare ikväll!
 
C
Om du behöver ta hål i väggen, använd en hålsåg i lämplig storlek så kan du sätta ett vanligt doslock utanpå sen.
 
  • Gilla
Mrmiagi
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Om du behöver ta hål i väggen, använd en hålsåg i lämplig storlek så kan du sätta ett vanligt doslock utanpå sen.
Tack, det är en bra idé! Får se om jag har tur och lyckas få upp kabeln, annars blir det nog håltagning!
 
Det är bättre att laga väggen, det är inte svårt.
 
  • Gilla
Mrmiagi och 1 till
  • Laddar…
R
C cpalm skrev:
Om du behöver ta hål i väggen, använd en hålsåg i lämplig storlek så kan du sätta ett vanligt doslock utanpå sen.
eller spara biten biten ifrån hålsågen och sätt tillbaka den på lämpligt sätt i hålet, spackla och måla. klart!
 
  • Gilla
Mrmiagi
  • Laddar…
Hallå allihop!

Det löste sig, jag lyckades lossa centralen och få ner en inspektionskamera. Hittade röret som hade lossnat och fick igenom dragfjädern!

Tack för alla tips! :cool:(y)
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.