Hej!
Jag har efter mycket blod svett och tårar lyckats byta ventilen i handfatet men nu läcker säkerhetsventilen. Inte mycket men den droppar trots att jag inte spolat vatten på en lång stund. Kan nån hjälpa mig?
 
  • Handfatets avloppsrör med en markerad läckande säkerhetsventil och en skål som samlar droppar under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du säker på att slangen från bräddavloppet skulle sitta på utsidan och inte tryckas in i röret. Sen ser det ut som att du vikt den där bak.
 
Jag har noll koll. Hur menar du att den skulle kunna tryckas in i röret? Jag tror också att röret vad böjt så innan jag bytte för jag har bara satt tillbaka det så som det satt.
 
Ok, du säger att det droppar trotts att du inte spolat vatten på en lång stund. Menar du spola vatten så att det rinner ned i bräddavloppet eller ned i bottenventilen?
 
Det skall sitta en o-ring på den delen där du trycker på slangen.
Finns den kvar?
Du kan även kolla om röret är långt nog så du kan kapa det vid nästa släta del. då slipper det bli hopvikt som det är nu.
 
S0MMER S0MMER skrev:
Ok, du säger att det droppar trotts att du inte spolat vatten på en lång stund. Menar du spola vatten så att det rinner ned i bräddavloppet eller ned i bottenventilen?
Ner i bottenventilen Tack för att ni tar er tid
 
GoC GoC skrev:
Det skall sitta en o-ring på den delen där du trycker på slangen.
Finns den kvar?
Du kan även kolla om röret är långt nog så du kan kapa det vid nästa släta del. då slipper det bli hopvikt som det är nu.
nej jag tror inte det var nån sån… tack för tipset!
 
ser ut som den delen med röda ringen sitter upp och ner ,alltså felvänd
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.