Hejsan!
För en herrans många år sedan så hade jag en stol som på något vänster lyckades repa upp mitt golv något vansinnigt.

Det blev helt vitt på golvet och även en djup skåra som jag har lagat med träspackel som sedan slipat jämt.
Det är ett gammalt limmat golv från typ 90-talet skulle jag gissa på, kanske tidigare.

Finns det något enkelt sätt göra det mindre tydligt?
Jag har testat ta på olja eller lasyr och det blir bara en gegga utav det som ser ännu värre ut.
Jag bor i hyreslägenhet men jag tvivlar på att dom vill hjälpa till med något sånt här.

FwfEj8q.jpg
 
Tveksamt om det är ett trägolv. Det är inte ett laminatgolv?
 
T Tompafix skrev:
Tveksamt om det är ett trägolv. Det är inte ett laminatgolv?
Ja, fel av mig.
 
Eventuellt behöver jag kanske ta bort dom och sätta i nya, men det känns som snäppet över vad en hysersgäst bör syssla med ;)

Ber jag om hjälp från hyresvärden lär dom väl byta hela golvet och ge mig fakturan xD
 
C chromatic91 skrev:
Eventuellt behöver jag kanske ta bort dom och sätta i nya, men det känns som snäppet över vad en hysersgäst bör syssla med ;)

Ber jag om hjälp från hyresvärden lär dom väl byta hela golvet och ge mig fakturan xD
Det finns nog ingen annan lösning än att byta golvet då tyvärr.
 
H
C chromatic91 skrev:
Hejsan!
För en herrans många år sedan så hade jag en stol som på något vänster lyckades repa upp mitt golv något vansinnigt.

Det blev helt vitt på golvet och även en djup skåra som jag har lagat med träspackel som sedan slipat jämt.
Det är ett gammalt limmat golv från typ 90-talet skulle jag gissa på, kanske tidigare.

Finns det något enkelt sätt göra det mindre tydligt?
Jag har testat ta på olja eller lasyr och det blir bara en gegga utav det som ser ännu värre ut.
Jag bor i hyreslägenhet men jag tvivlar på att dom vill hjälpa till med något sånt här.

[bild]
Prata med en golvfirma, möjligt att de kan ha "faner" i liknande färg.
 
T Tompafix skrev:
Det finns nog ingen annan lösning än att byta golvet då tyvärr.
H HEM2121 skrev:
Prata med en golvfirma, möjligt att de kan ha "faner" i liknande färg.
Okej jag börjar med en felanmälan så får vi se vad dom tycker, kanske kan dom byta skivorna åt mig, misstänker att jag får stå för det dock för det kanske inte är "normalt slitage" men man får äga sina misstag.
 
Det där ser inte ut som något man går in och punktlagar, utan det är golvbyte som gäller. Oddsen att man skulle ha restbitar av ett 90-talslaminat liggandes är små, dessutom är det inte direkt möjligt att byta bitar mitt i golvet.
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Blir lite nervös att dom springer in i huset och vrålar att hela skiten ska rivas och jag ska stå för ett helt nytt golv, jag är sjukskriven så jag har inte några pengar för sånt :(
 
Ta smällen när du flyttar, eller fråga om det är okej att lägga nytt själv (utan att berätta att du förstört detta) Så köper du något billigt liknade på typ ikea eller byggmax :rofl:9
 
T Tompafix skrev:
Ta smällen när du flyttar, eller fråga om det är okej att lägga nytt själv (utan att berätta att du förstört detta) Så köper du något billigt liknade på typ ikea eller byggmax :rofl:9
Kan dom inte begära att det fixas så fort dom ser det? Eller är enbart vid utflyttning som lagning ha skett?
 
Det är nog vid utflytt gissar jag på. Men o andra sidan om det legat sedan 90-talet så kanske det räknas som förbrukat.
Ibland har de ju intervaller på tapetsering, nya golv m.m. Beror på vilken hyresvärd man har.
 
T Tompafix skrev:
Det är nog vid utflytt gissar jag på. Men o andra sidan om det legat sedan 90-talet så kanske det räknas som förbrukat.
Ibland har de ju intervaller på tapetsering, nya golv m.m. Beror på vilken hyresvärd man har.
Okej, tack.

När dom kommer och kollar så jag jag ju fråga om dom kan fixa några plankor till mig i alla fall.
Efter att ha kollat på den där youtubefilmen så ser det ju inte ut som hjärnkirurgi precis, tabort, limma fast ny...

Men som sagts innan, det kanske inte går att få tag på den här sortens planka längre.

Visst är det ovanligt att laminatgolv är limmade, förresten?
 
C chromatic91 skrev:
Okej, tack.

När dom kommer och kollar så jag jag ju fråga om dom kan fixa några plankor till mig i alla fall.
Efter att ha kollat på den där youtubefilmen så ser det ju inte ut som hjärnkirurgi precis, tabort, limma fast ny...

Men som sagts innan, det kanske inte går att få tag på den här sortens planka längre.

Visst är det ovanligt att laminatgolv är limmade, förresten?
Inte sett att man limmat, men kan ha fel.
Hur vet du att det är limmat då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.