Hej!

Vi har en fläck på väggen i ett rum. Vi är inte helst säkra på när den uppkom, troligtvis i samband med att barnen lekte (med vatten).

Vi tog en bild på den 1 oktober, och jämförde idag och såg att diametern ökat med ca 1 cm sedan dess.

Till saken hör att det bakom väggen finns en ytterdörr som tidigare ägare valt att bygga en vägg över. Öppnar man den dörren utifrån ser man cellplast mellan träramar.

Kan det vara mögel? Ska man oroa sig för detta?
 
  • Fläck på en vägg med barnrumstapet, rådjur och träd, potentiell ökning i storlek som kan tyda på fuktproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan inte öppna dörren från utsidan, ta bort cellplasten och titta?
 
Jag gissar på någon typ av fett/olja.
 
  • Gilla
Bernieberg och 2 till
  • Laddar…
Möss i väggen kanske
 
nino nino skrev:
Du kan inte öppna dörren från utsidan, ta bort cellplasten och titta?
Ursäkta mig för sent svar. Men jag öppnade upp och kollade bakom och cellplasten och kunde inte se något där. Om det var mögel, hade man kanske sett nått då?
 
Karrock
dkns dkns skrev:
Ursäkta mig för sent svar. Men jag öppnade upp och kollade bakom och cellplasten och kunde inte se något där. Om det var mögel, hade man kanske sett nått då?
Mögel borde inte se ut så. Tror som ovan att det snarare är en fettfläck. Det lär inte bli värre av att försiktigt tvätta den med diskmedel och vatten, har du tur torkar det bort efteråt (föna försiktigt om du är otålig).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.