Hej,
En snickare i området ska lägga ner sin verksamhet och säljer en hyfsat fin Inca 342.186. Han vill ha 6.000 kronor och då ingår tre nya blad. Är det ett rimligt pris eller är priset i överkant?

Tacksam för svar ;)
 
Det är alldeles för dyrt. Ligger ofta till försäljning för runt 2000. Om den är i superskick med anhåll och vettigt underrede kanske 3000 är rimligt.
 
M McNulty skrev:
Det är alldeles för dyrt. Ligger ofta till försäljning för runt 2000. Om den är i superskick med anhåll och vettigt underrede kanske 3000 är rimligt.
Stort tack för svar, har sett att de går för 4.000 kr plus provision på vissa auktions-sajter men tyckte det var i överkant. Var är bästa platsen att börja leta på? Har vänt uppochner på nätet men hittar inga.
 
De kommer ofta på marketplace. Ligger några där nu.
 
M McNulty skrev:
De kommer ofta på marketplace. Ligger några där nu.
Awsome, tusen tack
 
A Alexiusen skrev:
Awsome, tusen tack
Bär av mot västkusten eller Dalarna i veckan..(y)(y):strong::ok:
 
Har en sådan som va i riktigt bra skick å den gav jag 500kr för. Dock va bandet kasst å så saknade den motor. Så de maskinerna kan man få tag på riktigt billigt
 
D Djävulssnickarn skrev:
Har en sådan som va i riktigt bra skick å den gav jag 500kr för. Dock va bandet kasst å så saknade den motor. Så de maskinerna kan man få tag på riktigt billigt
Hittade en i Falköping för 1500 och en annan i Kalmar för 2000. Får bila genom landet nästa vecka.
 
D Djävulssnickarn skrev:
Har en sådan som va i riktigt bra skick å den gav jag 500kr för. Dock va bandet kasst å så saknade den motor. Så de maskinerna kan man få tag på riktigt billigt
Ja, ibland blir det billigt. Det verkar finnas rätt många av dem. Kom en för några dagar sedan för 350 (såg dock rätt risig ut) och en tidigare idag för 600. Men oftast begär folk runt 2000.
 
M McNulty skrev:
Ja, ibland blir det billigt. Det verkar finnas rätt många av dem. Kom en för några dagar sedan för 350 (såg dock rätt risig ut) och en tidigare idag för 600. Men oftast begär folk runt 2000.
2.000 kronor är ju ändå 4.000 billigare än vad Snickar-Anders begär, betalar gladeligen 2.000 kronor för ett fungerande exemplar.
 
A Alexiusen skrev:
2.000 kronor är ju ändå 4.000 billigare än vad Snickar-Anders begär, betalar gladeligen 2.000 kronor för ett fungerande exemplar.
Ja, en sådan såg är alldeles säkert värd 2000kr.
 
2000 för en sån tycker jag är rätt dyrt. Köpte nyligen en ny bordscirkelsåg med 315 klinga å 3kw motor å den kostade 2000kr. Å då ingick massor av anhåll å grejer
 
M McNulty skrev:
Ja, en sådan såg är alldeles säkert värd 2000kr.
De finns helt nya (andra märken) för runt 1000-lappen. Dock osäkert om kvaliteten håller, en begagnad Inca för 2.000 kronor känns ju betydligt mer värt.
 
D Djävulssnickarn skrev:
2000 för en sån tycker jag är rätt dyrt. Köpte nyligen en ny bordscirkelsåg med 315 klinga å 3kw motor å den kostade 2000kr. Å då ingick massor av anhåll å grejer
Har tyvärr inte plats för en bordscirkelsåg, annars hade det varit ett mycket bättre och starkare alternativ.
 
Jämfört med en ny såg för 2000kr så får man väldigt mkt mer.

Det finns även gjutjärnsmodeller med 350mm hjul, tex. lini, luna eller ejca bb350, som brukar komma ut nånstans mellan 2000-4000, jag hade heller valt en sådan men de är inte riktigt lika vanliga som incan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.