Hej!
Vi har länge letat efter ett färdigt katalog hus som passar vår tomt (smal plan trädgårdstomt) -men inte hittat något passande och har därför ritat upp ett eget. Vi börjar nu känns att ritningarna skulle fungera men är lite osäkra på om vi missat någon viktig aspekt! Vore därför jätte snällt om vi kunde få lite feedback på denna ritning!
 
  • Ritad husplan för ett enplanshus med fyra sovrum, två badrum, garderob och ett stort vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektritningar av en husfasad från norr och väst, visar svart panel och fönsterplacering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektoniska ritningar av två husfasader, söder och öster, för en anpassad villa design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritningar av ett hus i sektion visar interiör layout med märkta nivåer för entréplan och övre plan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektritning av enplanshus med angivna mått inkluderar garage, kök, vardagsrum, sovrum och badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karrock
Tycker det ser trevligt ut!
Är inte arkitekt, så jag amatörtycker lite från mitt eget perspektiv (och bumpar upp tråden innan den sedimenterar ned).
*Har inte koll på andra liknande hus, men upplever fönstersättningen på fasaderna lite orolig. Många storlekar och det linjerar inte så mycket mellan våningsplanen. Vinner huset på att förenkla lite?
*Kommer det upplevas konstigt att väggen på övervåningen missar nock? Blir det lugnare om du flackar ut innertaket på korridorsidan så att även den möter den höga sovrumsväggen?
*Garagebalkongen verkar jättetrevlig med eftermiddags/kvällssol, men behövs en utgång från toaletten? Fönsterdörr dessutom vad det ser ut som. Säg att man vill ha en soffa i kvällssolläget så tar den dörren upp en del av möjlig plats för detta.
 
  • Gilla
Anfan
  • Laddar…
Tack! Vissa av sakerna du skriver har vi haft uppe men nog tappat bort under tiden (tex altandörr badrum uppe). Ska fundera lite på vad du gett för feedback och återkommer om vi har några frågor
 
Mycket är bra, men inget är så bra att det inte kan förbättras. Om inlägget flyttas till Planlösningar så tror jag att du kommer få många fler tips och lite förslag till förbättringar att fundera över.
 
  • Gilla
Anfan
  • Laddar…
M Martin1979 skrev:
Mycket är bra, men inget är så bra att det inte kan förbättras. Om inlägget flyttas till Planlösningar så tror jag att du kommer få många fler tips och lite förslag till förbättringar att fundera över.
Tack Martin1979 -lägger upp inlägget där istället
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.