Är helt övertygad om att det i går (070528) fanns ett ämne som avhandlade "Kvinna":s eventuella sexistiska ton när hon frågade alla kunniga män om råd gälladen en sticksåg.

Tråden gällande sticksågen finns kvar men det uppkom en ny eftersom någon moderator stängde den första.

Undrade bara hur den nya tråden utvecklade sig...

/V
 
Den togs bort. Och det var nog bäst. :)
 
Kvinnan var upprörd över att hon hade blivit modererad och ville diskutera det i forumet. Vi har dock som regel att diskutera sådana frågor via mail. Ur diskussionsreglerna:
Har du en fråga som rör forumets inriktning, utveckling eller underhåll, maila då direkt till marlene@byggahus.se. Den typen av frågor kommer inte att besvaras i forumet.
 
jon_h skrev:
Den togs bort. Och det var nog bäst. :)
Just det. Du får försöka tämja din kvinnliga sida nästa gång Jon, så vi slipper sånt där bråk på forumet.....

Jag är iaf nöjd för jag han få mig ett gott skratt. :)
 
Jag får väl det.. :)
 
Ok...

/v
 
Hemmakatten
MathiasS skrev:
Just det. Du får försöka tämja din kvinnliga sida nästa gång Jon, så vi slipper sånt där bråk på forumet.....

Jag är iaf nöjd för jag han få mig ett gott skratt. :)
Och när man läser "För svenska marknaden?" så tänker man att vissa kanske bör hålla koll på testosteron-nivån.... ;)
 
På vilket sätt (bortsett från modereringsfrågan) bröt trådarna som har låsts och kastats mot forumreglerna?
Jag såg "känslomässiga" disskusioner, men jag kan inte direkt se att dom bröt mot några regler?
Om man låser och raderar trådar så fort det börjar hetta till har man ju inget disskusionsforum -snarare en "FAQ-site".

Blir den här tråden också låst nu när jag ifrågasätter modereringen..?
 
Tråden som togs bort handlade inte på något sätt om hus. Vi diskuterar bara hus och husrelaterade frågor i det här forumet. I tråden som låstes hade frågan besvarats och diskussionen tagit en vändning till off topic - den vanligaste anledningen till att vi låser trådar.

Svaret på din sista fråga - ja, den här typen av frågor vill jag att man tar upp med mig via mail. Dvs vad man får och inte får diskutera i vårt forum och vilka ställningstaganden en moderator gör när han eller hon tar bort trådar. Du är välkommen att maila mig vidare frågor på marlene@byggahus.se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.