Hej! Jag är i planeringsstadiet där jag vill renovera både fasad, portar och även fixa till taket.
Min tanke är att ta bort allting och gjuta upp med lecablock och därefter putsa vitt. Dörrar kommer tillverkas av sorten slagdörr. Taket vet jag inte alls hur jag ska renovera då det är i eternit.
Några frågor:
Kan jag byta ut de dåliga träbalkarna mot typ leca?
När man byter ut balkarna, kan man då använda någon sorts domkraft för att få ut den gamla och passa in det nya materialet?
Fasaden längst bort tänkte jag byta mot leca.
Någon som har tips and trix?
Tacksam för svar. Fyller säkert på med fler frågor.
 
  • Rött uthus med slitet eternittak och gamla träportar vid planeringsfas inför renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på slitet tak med eternitskivor och skadade träbalkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på eternittak med synliga skador och rötade träbalkar i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på skadade träbalkar under ett gammalt eternittak mot klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skugga av person på röd sliten trädörr med synligt slitage och rostiga gångjärn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprucken röd träport i behov av renovering med synlig skada och rostiga beslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av sliten röd trädörr med synlig skada och frågor om renovering av fasad och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet rött träskjul med skadad fasad och gammalt eternittak i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som vill hjälpa?
 
Tydligen inte
 
Är nog lättare att riva och bygga nytt än att bygga så som du tänkt.
 
Mm hade varit skönt. Problemet är storleken. Det är en länga på ca 25m med tillhörande lägenhet. Ca 8 m högt. Bara försöka, vad är det värsta som kan hända!!
 
Tänker också att det låter som du vill ha en helt annan byggnad. Sedan har du ju en annan aspekt och det är om du faktiskt får riva den och bygga en ny byggnad. Andra regler kan gälla nu än när den byggdes. Lägenhet skriver du, är den i byggnaden? Bor du eller någon annan där?
 
Ja jag kommer inte riva utan laga så gott det går.
Det är ingen som bor där, har den som extra för släkt och vänner på besök.
Tänkte mest om det var enklast att ta bort och mura eller reparera befintlig.
 
Enklast är väl att fortsätta på den som den är och inte byta till sten, utan köra på trä och låta den vara lite charmigt sned och vind. Men räta upp den där det behövs.
 
  • Gilla
Screew
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.