Jag har en gammal ytterdörr som jag ska byta ut, och brevid sitter dett ett sidofönster som jag vill ha bort. Och nu är det så att dörren och fönstret går ner genom hus muren ca 50cm. Så jag skulle behöva mura igen 50cm högt och 40cm brett. Vad änvänder man för sten till det? och vad för cement?
Och så undrar jag om ska ha nått sedan imellan träregel om muren? typ tjärpapp eller nått?

MVH Anders
 
Milkshaken
Hmm. få se om jag fattat det rätt.... Du vill alltså ta bort ett förnster som ligger i anslutning till en ytterdörr som ligger i marknivå nästan....
vad jag ser ska det inte vara problem... men dock tycker jag att du inte behöver sätta nån regel mellan ny karm och igensatt fönster.... utan:
mura igen med betongsten, putsa dess yta... Mellan Dörrkarm och betongsten, så kan du ha vanligt drev, + att du lägger en silikonmassa på bägge sidor.... sen sätter du bara den form av ytbeklädnad du vill ha typ list, smyg eller dyl....

Du kan ju fästa karmen i överkant precis som vanligt ,,, fast du använder stenexpander i betongstenen...
 
ok tackar så mycket för svaret.

MVH Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.