L lat skrev:
Snacka om Hedenhös, den där var gammal när jag slutade jobba med oljeeldning 1991.
Jo men den är inte använd dom senaste 10 åren men när vi köpte stugan så provade jag den för skojsskull och den startade direkt :)
 
Men sen så glömde vi stänga av den och bara stängde av så att den inte fick nå mer olja och efter det så startar den Inge mer
 
På denna låda bör det finnas en återställningsknapp.

Elutrustning på vägg med röd pil som pekar på en låda där en återställningsknapp bör finnas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
L lat skrev:
På denna låda bör det finnas en återställningsknapp.

[bild]
Vi har en sådan på väggen men jag har ej sett någon typ av knapp hur ska den (knappen se ut ?)
 
jimmy lindström jimmy lindström skrev:
Vi har en sådan på väggen men jag har ej sett någon typ av knapp hur ska den (knappen se ut ?)
Ingen aning, men alla sladdar ifrån oljebrännare verkar gå dit, så då är det troligt att detta är brännarrelät, dvs burken som styr allt.

Vad står det på skylten.
 
jimmy lindström jimmy lindström skrev:
menar du denna ?
Nej det var den här lådan jag menade.
Mörk bild av en blå elektrisk enhet, troligen ett relä, med en cirkel markerad runt en detalj på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Antingen så sitter relät där inne, eller så är det i den silverfärgade boxen som "lat" också påpekar.
Är det inte något på sidan av den? Det ser ut som något där..
 
  • Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
Tack så jätte jätte mycket för all hjälp nu funkar den igen
 
  • Reparerad elektrisk säkerhetsbrytare på vägg med rörkopplingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Oljepannor & Oljebrännare
  • Laddar…
Cheesen
Justera nu inte för mycket bara... I Sverige ska väl vredet vara vridet på luft och inte air.... (Dagens roligaste bild)
 
  • Haha
lat
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.