Finns det i Stockholmsområdet (gärna norra) någonstans en Rättaregård byggd som man kan glida förbi och kika på?
 
Vi håller på att bygga en Rättaregård i Stockholmsområdet (slutbesiktning 4 mars), men den ligger söderut. Vill du glida förbi så går det bra, men jag vill inte lägga ut några adresser till våra kunder här i forumet. Hör av dig till oss på 0474-555 00 och fråga efter Pia så hjälper hon dig.
 
Det är förståeligt. Jag får telefonera :)

Hur ligger en Rättaregård i pris ungefär om man köper den stomrest utan att ha ändrat något på GLD?

Kan man köpa bara "byggsatsen" och sedan montera själv, eller går det rent av att köpa ritningarna?
 
KarlsonHus levererar hus i alla olika färdigställandegrader från ren stomme (ytterväggsblock med fönster och dörrar monterade samt bärande innerväggar och tak) till nyckelfärdigt. Husleveransen till Rättaregården kostar 1 250 000 kr enligt GLD, till det kommer tomt, markarbeten, montage osv. (obs att priset gäller husleverans och inte stomrest som din fråga gällde. Vi arbetar med uppdatering av nya entreprenadpriser för 2005).

Tänk på att priset kan variera mycket från det här ovan beroende på vad man eventuellt väljer att göra själv. För att du ska få en mera rättvisande prisuppgift så ber jag dig ringa någon av våra representanter i Stockholm (www.karlsonhus.com/kontakt/stockholm).

Du kan välja att montera själv, men är du inte byggare så avråder vi ifrån det. Lösa ritningar säljer vi inte.
 
KarlsonHus - Peter Björnfors skrev:
Du kan välja att montera själv, men är du inte byggare så avråder vi ifrån det. Lösa ritningar säljer vi inte.
Jag är byggare och har alltid tänkt resa min kåk själv från grunden (det är ju stomresningen med virke som är det roliga...) så egentligen är det ju knas att ev köpa moduler, därav min fråga om ritningsköp.
Sen har vi dock fattat tycke för just den hustypen (och fler av Era modeller) och vill därför veta lite om vad det innebär.

Tack för snabba svar!
 
Ni skickade ut en förfrågan om studieresa från Stockholm som verkade mycket intressant.
Men om man inte bor i Stockholm då , kan ni fixa något liknande för oss som kan köra själva ?
 
Idén om studieresa kom fram vid en säljträff och vi kände att det var en sak vi borde prova. Efter vårt utskick har vi fått fler svar än vi vågade drömma om och den första turen kommer att gå från Stockholm. Beroende på utfallet av den resan så får vi se vilka andra orter som kan komma att bli aktuella. Redan har vi märkt av att det finns stort intresse för en buss från Göteborg och även att personer med egen bil vill sluta upp här på KarlsonHus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.