kom just på jag har ingen
ackumulatortank har man inte det i hus med olje drivet hus ?
 
A
M maria01 skrev:
kom just på jag har ingen
ackumulatortank har man inte det i hus med olje drivet hus ?
oljepanna?
Det beror på.
Jag har eftermonterat in tankar här..
 
B
Effekt från olja är billigt, lätt att göra en brännare och panna billigt som täcker hela effektbehovet. Då finns ingen anledning att sätta in en acktank. Så det är inte vanligt att ha en acktank om man har olja som bränsle.

Samtidigt så är ju olja/direkt el de sämsta sätten man kan värma ett hus på. Så det är nog hög tid att se över hela installationen.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
oljepanna ja
 
A
M maria01 skrev:
oljepanna ja
beror lite på vilken effekt du får ut av pannan.. Men det bör gå att montera in en tank i systemet..
med laddomat så du kan både värma huset och ladda samtidigt.
 
B BSOD skrev:
Effekt från olja är billigt, lätt att göra en brännare och panna billigt som täcker hela effektbehovet. Då finns ingen anledning att sätta in en acktank. Så det är inte vanligt att ha en acktank om man har olja som bränsle.

Samtidigt så är ju olja/direkt el de sämsta sätten man kan värma ett hus på. Så det är nog hög tid att se över hela installationen.
tack för svaret går och suktar på luft vatten men det blir aldrig kallare en några minus per vecka per år
 
B
M maria01 skrev:
tack för svaret går och suktar på luft vatten men det blir aldrig kallare en några minus per vecka per år
Låter ju som superförutsättningar för en luft vatten. Blir det aldrig riktigt kallt är det ju ännu mindre risk att sätta dit ett monoblock, och få ner investeringen en hel del.

Kan inte riktigt priserna på el, skattt osv, installation, olja osv i Frankrike, men vet att det finns en del monoblock med r290 (propan) som fungerar bra i lite varmare klimat än Sverige. Hur det funkar som ren investering på franska marknaden har jag ingen insikt i alls.
 
Vad är det för nåt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.