Hej! Har köpt en siemens diskmaskin med elektrisk aquastop o min nuvarande anslutning (som är utan aquastop) är vågrätt. Min fråga är om den elektriska aquastopen går att montera vågrätt eller om den måste hänga lodrätt (ser ofta så ut på bild). Om den måste hänga lodrätt så undrar jag vad som händer om jag monterar den på befintligt uttag så den hamnar vågrätt
Med vänlig hälsning
 
Det låter som du har avstick direkt från en vattenledning och inte via avstängning på kran? Lite bilder?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det låter som du har avstick direkt från en vattenledning och inte via avstängning på kran? Lite bilder?
Stefan N Stefan N skrev:
Det låter som du har avstick direkt från en vattenledning och inte via avstängning på kran? Lite bilder?
Tackar för ditt svar men min fråga gällde om det är ok att montera den elektriska aquastopen vågrätt
Med vänlig hälsning
PS. Jag har direkt avstick med separat avstängning dvs jag kan stänga vattnet separat till diskmaskinen
 

Bästa svaret

Nu har jag kollat med Siemens produktsupport o dom anger att det är fullt fungerande att ha Den elektriska aquastopen monterad vågrätt.
Med vänlig hälsning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.