Kan jag koppla ihop min slinga till vägguttaget likt bilden? Eller vad behöver jag för att sätta ett uttag på slinga? Googlar mig inte klok.
 
  • LED-slinga med avskalade ändar bredvid ett eluttagskabel på granitbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har du köpt för LED-tejp?
Den där brinner nog upp om du matar denna med 230 Volt.
Gissar att den skall drivas med fjuttiga 12 Volt.
Plus till röd och minus till svart
 
F FDT skrev:
Vad har du köpt för LED-tejp?
Den där brinner nog upp om du matar denna med 230 Volt.
Gissar att den skall drivas med fjuttiga 12 Volt.
Plus till röd och minus till svart
Okej! Vad behöver jag för att tända den?
 
B BSOD skrev:
[länk]

Typ en sådan brukar det vara. Det saknas ju förmodligen en driver. Men dj kan inte bara köpa, måste veta vad det är för led strip du har.

Jag googlade fram den men min slinga har inte ”hålrum” för kontakten. Kan jag lägga sladdarna direkt i och skippa ”mellanhanden”? Ursäkta brist på ord här.
 
  • LED-ljusslinga med röd och svart kabel utan kontakten monterad, mot marmorerad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Det såg ju att det är 12v. Då måste du ha en transformstor emellan till 12v. Finns hur många 12v att välja på som helst t.ex. Den ovan.

Men inte koppla direkt till eluttag
 
E etompau skrev:
Köp en "vanlig" nätadapter. Använd bifogat övergångsdon för att koppla in kablarna från led-listen.
[länk]
Tack!
 
B BSOD skrev:
Det såg ju att det är 12v. Då måste du ha en transformstor emellan till 12v. Finns hur många 12v att välja på som helst t.ex. Den ovan.

Men inte koppla direkt till eluttag

Tack!
 
tommib
Och storleken på transformatorn beror på hur mycket effekt slingan drar. Det brukar vara angivet i W/m där värdet kan vara allt mellan 4 och kanske 20. Säg att slingan är 5 m lång och drar 10 W/m så behöver du en transformator som ger minst 50 W på sekundären. Slingan vill med all sannolikhet ha likström så se till att du köper en AC/DC-omvandlare.

Ett tips för att reda ut detta är att du kollar vad som står på kvittot för slingan. Det brukar framgå massa saker ur artikelnamnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.