Hejhej! Håller på att renovera min gillestuga från 1969! Tagit bort all panel och fixat betongväggen och målat med en kalkfärg. Nu ska fönster och golv fixas m.m
Ska bli ett sovrum! Någon som renoverat liknande gillestuga och vill visa bild?
 
  • Gillestuga från 1969 med träpaneler, träbjälkar i taket, soffa och bord innan renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gillestuga från 1969 med panelväggar, trägolv, möbler och oöppnade färgburkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rum under renovering med träpanel och betongvägg, byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete i gillestuga med delvis målad panelvägg och betongvägg målad med kalkfärg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gillestuga under renovering med ny kalkfärg på betongvägg, oskyddat golv och borttagen panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad gillestuga med ny målad betongvägg, trägolv, och infällda spotlights i taket, byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TickyNucker och 2 till
  • Laddar…
Lindanossalk Lindanossalk skrev:
Hejhej! Håller på att renovera min gillestuga från 1969! Tagit bort all panel och fixat betongväggen och målat med en kalkfärg. Nu ska fönster och golv fixas m.m
Ska bli ett sovrum! Någon som renoverat liknande gillestuga och vill visa bild?
Snyggt Har en liknande gillestuga fast mer mörk panel fattar inte varför man vill ha så mörk panel som möjligt när det oftast redan är mörkt. Furiren och jag ska väl göra något liknande som du gjort när vi får tid.
 
Hemmakatten
Som sagt, det var VÄLDIGT mycket furu från början.

Ni är på rätt väg. Men nåt fattas. Jag är inte tillräckligt duktig att se vad. Men vid den gröna väggen med de tre källarfönstren så hade jag satt upp långa gardiner från tak till golv. De ger ett intryck av större fönster och ger dessutom ett mer ombonat uttryck.
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Lindanossalk Lindanossalk skrev:
Hejhej! Håller på att renovera min gillestuga från 1969! Tagit bort all panel och fixat betongväggen och målat med en kalkfärg. Nu ska fönster och golv fixas m.m
Ska bli ett sovrum! Någon som renoverat liknande gillestuga och vill visa bild?
Vad är det för snygga lampor ny satt i det gröna rummet? Sen funderar jag på om ni målat med vanlig vitfärg eller om det är lasyr på den vita väggen?

Har en liknande gillestuga från 64 som behöver åtgärdas.
 
T Tette78 skrev:
Vad är det för snygga lampor ny satt i det gröna rummet? Sen funderar jag på om ni målat med vanlig vitfärg eller om det är lasyr på den vita väggen?

Har en liknande gillestuga från 64 som behöver åtgärdas.
Det är led lampor från amazon med dimmer funktion! Det är vanlig snickerifärg i någon lite ljusgrå färg ☺️
 
  • Gilla
Tette78
  • Laddar…
Hej.

Roligt projekt. VI gjorde något likande härom året.
Våran Gillestuga blev vårat nya sovrum.

Bifogar bilder när det är klart.
Bjuder på att det inte är bäddat eller städat men inte det ni ska se .
 
  • Oinredd sovrum med obebäddad säng, blommig tapet, och hängande lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oinredd sovrum med oordnad säng, byrå och TV, med öppning till annat rum i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej vilken kalkfärg använde du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.