S
Hej på er,

Har en yta i vårt kök som inte kommer till användning pga en udda sned vägg samt ett element som står i vägen.

Sitter dagligen efter arbetstid och försöker komma på vad vi ska göra med denna yta. Känns verkligen trist att inte kunna nyttja kökets storlek.

Det är en balkong till höger om någon undrar.

Vad hade ni gjort med denna yta?



Allt gott!
 
  • Kökshörn med snedvägg och radiator underarbete, oanvänd yta till höger, balkongdörr angränsande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle kunna tänka mig hyllor, (Snyggare än så men ni fattar idén.)

Interiör som visar tänkt placering av vita hyllor på en grå vägg i ett modernt kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S sekel skiftet1912 skrev:
Hej på er,

Har en yta i vårt kök som inte kommer till användning pga en udda sned vägg samt ett element som står i vägen.

Sitter dagligen efter arbetstid och försöker komma på vad vi ska göra med denna yta. Känns verkligen trist att inte kunna nyttja kökets storlek.

Det är en balkong till höger om någon undrar.

Vad hade ni gjort med denna yta?



Allt gott!
platsbyggd bokhylla kanske?
 
S
T Tompafix skrev:
platsbyggd bokhylla kanske?
Det är en väldigt bra idé tack!
 
S
T Trrttsch skrev:
Jag skulle kunna tänka mig hyllor, (Snyggare än så men ni fattar idén.)

[bild]
Tusen tack, det kan nog mycket väl vara den bästa lösningen!
 
Hur mycket nyttas balkongen? Finns där saker som behöver förvaras inomhus, eller som man vill ha nära? Tänker mig stolsdynor, kläder, skoställ eller liknande? Har en liknande utgång hemma och där saknas alltid plats för ett skohorn, ett par tjocka tröjor och dynor. Istället släpar vi in det genom huset och har lte utrymme i hallen.
 
S
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Hur mycket nyttas balkongen? Finns där saker som behöver förvaras inomhus, eller som man vill ha nära? Tänker mig stolsdynor, kläder, skoställ eller liknande? Har en liknande utgång hemma och där saknas alltid plats för ett skohorn, ett par tjocka tröjor och dynor. Istället släpar vi in det genom huset och har lte utrymme i hallen.
Vi flyttade in nu i december så har tyvärr inte hunnit nyttja balkongen alls ännu! Tänker du att man skulle ha någon form av förvaring vid elementet?
 
Ja, något likt hyllorna ovan men kanske med luckor för. I stil med köksluckorna då kanske eller så.

Men har ni flyttat in i december så skulle mitt absoluta råd vara att låt det vara ett år så ni får bo in en i alla årstider så vet ni nog behovet då!
 
  • Gilla
sekel skiftet1912
  • Laddar…
Hyllor, det får man aldrig för mycket av. Om det är en yttervägg kanske man skulle kunna ha ett fönster där, anpassat efter formen. Eller en hylla med en byst på och punktbelyst.
 
  • Gilla
sekel skiftet1912
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
platsbyggd bokhylla kanske?
Eller platsbyggt vinställ om djupet räcker till.
 
  • Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.