Har en stor privat tomt utanför tättbebyggt område som behöver röjas under en minst 1 år huset som fanns har rivits och det behövs en rejäl uppsnyggning. Då jag jobbar som snickare under veckorna har jag bara fritiden att utnyttja så jag har ordnat en arbetsbod utan el och vatten. Måste jag ha bygglov för denna då jag kommer att i vissa lägen att sova i den.?
 
surris
W Wilma 2017 skrev:
Har en stor privat tomt utanför tättbebyggt område som behöver röjas under en minst 1 år huset som fanns har rivits och det behövs en rejäl uppsnyggning. Då jag jobbar som snickare under veckorna har jag bara fritiden att utnyttja så jag har ordnat en arbetsbod utan el och vatten. Måste jag ha bygglov för denna då jag kommer att i vissa lägen att sova i den.?
Nej. Men det är alltid lättast att fråga kommunen..
 
surris surris skrev:
Nej. Men det är alltid lättast att fråga kommunen..
Och fråga anonymt om man befarar att svaret blir ett annat än det önskade
 
surris
F fribygg skrev:
Och fråga anonymt om man befarar att svaret blir ett annat än det önskade
Bra idé:rofl:men man behöver nog hänsvisa till en fastighetsbeteckning vid förfrågan, om man inte gör en "fulförfrågan"
 
W Wilma 2017 skrev:
Har en stor privat tomt utanför tättbebyggt område som behöver röjas under en minst 1 år huset som fanns har rivits och det behövs en rejäl uppsnyggning. Då jag jobbar som snickare under veckorna har jag bara fritiden att utnyttja så jag har ordnat en arbetsbod utan el och vatten. Måste jag ha bygglov för denna då jag kommer att i vissa lägen att sova i den.?
Ställ den på hjul,då är den flyttbar
 
skoge skoge skrev:
Ställ den på hjul,då är den flyttbar
Den står på hjul.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.