Hejsan!
Ny i grupp hoppas på hjälp med ett lämpligt solcellspaket. Det jag behöver är ett aggregat som kan försörja ett litet kylskåp och kunna ladda mobilen med. Har en väldigt begränsad kassa så några storslagna förslag är i te till att tänka på men ser fram emot förslag
 
Det blir nog svårt här i landet. Marknaden är nog mest mot system för fritid och priserna är inte låga. Undvik om du kan, för det finns inget att tjäna.
 
Jag skall inte tjäna något mer än att hålla igång ett litet kylskåp och ladda en mobiltelefon
 
  • Gilla
jnon
  • Laddar…
Är det nått torp utan egen el?
 
Precis, c:a 25 m2, öppenspis finns, gasolspis finns men tänkte då ha ett litet litet kylskåp för det absolut nödvändigaste och marknaden är enorm och jag har inte lust att köpa grisen i säcken.... Skall ju även kunna ladda mobilen!
 
Tänkte om någon hade erfarenhet och liknande behov och vad de har för solcellspaket. Tack för svar!
 
B Barbro1949 skrev:
Tänkte om någon hade erfarenhet och liknande behov och vad de har för solcellspaket. Tack för svar!
Gissar att du kanske kan få de svar du söker här: solcellforum.se
Jag fick bra hjälp där när jag satt upp min solcellsanläggning, men den är inkopplad på vanliga elnätet.
Väldigt skönt att få mindre elräkningar när elen varit dyr :)
 
  • Gilla
Barbro1949
  • Laddar…
L ljs-s skrev:
Gissar att du kanske kan få de svar du söker här: solcellforum.se
Jag fick bra hjälp där när jag satt upp min solcellsanläggning, men den är inkopplad på vanliga elnätet.
Väldigt skönt att få mindre elräkningar när elen varit dyr :)
Tack för info!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.