A
C Comfort Thomas skrev:
Nedmontering brukar normalt ingå vid ett byte.
Såg vad som ingår i en standardinstallation och det ingick inte att ta med sig emballage, vore ju sjukt skönt att slippa släppa med sig det tillbaka och sortera så det kanske man skulle börja med :rofl:
Jag brukar fråga kunden om emballaget 3 av 4st tar hand om det. och det är jätteskönt
 
electroluxaren skrev:
Jag brukar fråga kunden om emballaget 3 av 4st tar hand om det. och det är jätteskönt
Hm, tar alltid med emballaget .
Vore skönt att slippa det eländet men känns nästan pinsamt att inte ta med skräpet så blir nog så att jag fortsätter trots allt dum som man är :crysmile:
 
Jag köpte en Mitsubishi LN25 våren 2019. Totalpris inklusive montering exklusive eldragning kostade 18900 kr. Jag köpte från Pumpia. Bara som jämförelse.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
A
C Comfort Thomas skrev:
Hm, tar alltid med emballaget .
Vore skönt att slippa det eländet men känns nästan pinsamt att inte ta med skräpet så blir nog så att jag fortsätter trots allt dum som man är :crysmile:
jag kanske har det lite enklare då det är väldigt lantligt här och de flesta är vana med att elda eller åka till återvinningscentralen.
 
I dagsläget sitter det ju en äldre luftvärmepump där, fungerar men vi vill uppgradera..

tanken var att plocka bort denna, sälja för någon tusenlapp, och montera en ny på samma plats

dvs. alla kopplingar, uttag osv sitter ju redan monterat, så det borde väl bli en enkel procedur?

hur är det med vanliga elektriker.. finns det vissa som har befogenhet att koppla bort/installera ny pump med?
 
Då pumpen i sig kostar 17000kr så bor man väl kunna få den gamla nedplockad + nya monterad för 4-5000kr?
 
V
C Comfort Thomas skrev:
Ska den nya ersätta med samma placering så verkar det orimligt med 1500-2000:- som extra kostnad !!
Byt återförsäljare ;)
Självklart kostar en demontering också.
Varför skulle de ingå ?
 
Jag är mycket nöjd med ljuddämparna som sattes på min väggställning (monterad i lecamur). De tog bort alla tillstymmelser till vibrationer från utedelen.
 
V Villaägarenr1 skrev:
Självklart kostar en demontering också.
Varför skulle de ingå ?
När man installerar en ny så ingår demonteringen ”vanligtvis” , tar lite längre tid men man får en nöjd kund.
Många gånger kan man använda befintliga kanaler och/eller konsoll om dom ser bra ut .
Man kan oftast använda befintlig håltagning och slipper eventuella överaskningar i väggen.

Så i min värld så tycker jag det ska ingå, tycker du helt annorlunda så är det din åsikt (y)
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.