Har gjort en sökning på olika tillverkare/leverantörer av växthus på Internet, men är det någon som har några tips på vilka som är bra eller inte (i förhållande till pris).

Vore kanon!
 
Jag köpte mitt växthus genom Skånska Byggvaror (via internet).
Fungerade bra och fick ett - i mitt tycke - bra pris. :)
 
Beror lite på vad man är ute efter.
Enklare modell för enbart växtodling och som inte behöver hålla så värst många år eller som i vårt fall växthus som fungerar som både odling och uterum där man kan sitta o skåda stjärnorna. Vi trivs i den härligt öppna känsla som ett helt glasat hus ger.

Vi valde ett växhus från Classicum. Har funkat perfekt. Bra noggrannhet i profiler,
enkel montering. Bra bärighet (3x6m mot hussida, 2.10 i lägsta takhöjd)
4 mm riktigt glas. Har överlevt Gudrun o Per i utsatt läge, och 30-40 cm snö.
Fick bra monterings o installationstips (samt telefonsupport - men den behövdes
aldrig)

Ett litet tips. På överlappande glasskivor blir överlappet alggrönt på bara några månader. Funderar på om man ska förselga den m genomskinlig silicon när man sätter upp den. Hos oss är det enbart taket som har ett sådant överlapp så det stör inte mycket. Många enklare växthus har gott om överlapp o enkla bockade fästen, vilket blir fult ganska snabbt.

En annan detalj, tänk på ventilation. Så många takluckor du får plats med o gärna
två dörrar på ett större växthus så man kan vädra (gäller om man vill kunna sitta i det, för odling kan värmen också vara ett problem.
Snyggt solskydd fixade vi enkelt med bastjalusier från Biltema som rullar ut på pianotråd en liten bit under taket. (10-15 cm)
(färdigköpalternativen var antingen hiskeligt fula eller hiskeligt dyra, men det är ju en smaksak)

Lycka till,

Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.