Skall byta fönster och balkongdörrar hade varit tacksam för lite rekomendationer på olika tillverkare vill undvika måndagsexemplar ?
 
Byter du själv eller köper du in montör? Montörer är olika beroendes på vart man bor, vissa är duktiga andra mindre duktiga.
Jag köpte mockfjärd och monterade själv. Verkar vara bra fönster. Svårt att sätta betyg på fönster som inte har varit utsatta för väder och vind under längre tid.
 
Kan varmt rekommendera fönsterleverantören i sunne !!! ( finns i hela sverige) Har varit mycket hjälpsamma och tillmötesgående och vi fick otroligt bra priser !!!
 
Tänkte byta själv men med hjälp av en kompis som är snickare
 
Nej jag hade tänkt mej vanliga vita fönster i aluminiumklädd utsida utan krussiduller
 
Peppes skrev:
Jag köpte PVC-fönster direkt från Polen (MS beyond WINDOWS - Home - MS, M&S, PVC windows, wooden windows, aluminium windows, PVC doors, roller shutters, stone products, window sills). Fönstren är av mycket hög kvalitet, jag köpte dessa via Polenshopping (AWE KONSULTTJANST Shopping Polen) till ett betydligt lägre pris än vad jag fått från svenska leverantörer.
Jag gjorde samma sak!
 
Vi tog Tiivi och är väldigt nöjda. Dock monterade vi fönstren själva så jag kan inte säga nåt om deras montörer.
 
Annars finns det många glasmästerier, har jag upptäckt, som har lösningar till bråkdel av priset. Var hos en igår som visade mig en konstruktion han hade, en kassett med 6mm+4mm energiglas som ersatte fönsterbågen, karmen behölls i princip intakt endast någon alu-list på utsidan och trälist på insidan. En nackdel med just denna lösning är förstås att fönstret inte är öppningsbart, så har man ingen annan ventilation än fönsteröppning eller gillar att hänga ut från fönster så är det kanske inte alternativ nr 1.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.