Hej! Är det någon som har ovanstående miniventilation,skall ha den i sovrum där vi har något högt radon värde 180bq och tänker att den bör sänka värdet bra.

Är den lätt att installera för normalhändiga person samt är det något att rekommendera?
 
T
Pushar denna fråga! Finns det nån med erfaranhet av Mitsubishi miniventilation VL-50?
 
Jag har denna sedan ca 8 månader. Den funkar ok, väldigt tyst på den lägsta hastigheten och högljudd på den högsta. Skulle önska att det fanns fler än två lägen dock. Den gör sitt jobb tycker jag, har den i gillestugan och upplever att luften blivit fräschare och var inte så svår att installera.
 
Ja installerade 2st i 2 sovrum och väldigt nöjd ,fläkthastigheten är i 2 steg på lägsta hör man inte fläkten samt luften är inte kall heller.Således mycket nöjd samt lätt att installera
 
Köpte 1 Vl-50 och 1VL-100 , den stora väsnas rätt mkt på högsta fläkthastighet men kör bara lägsta Vit avlång ventilation på vägg ovanför mönstrad tapet, modell VL-50 eller VL-100, används på låg fläkthastighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två ventilationsutblås monterade på en tegelvägg, en liten och en större.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Tack för svar! Det var lite så jag misstänkte att den högre hastigheten kan upplevas som bullrig och att det gärna skulle finnas mera än två lägen. Sen är dom ju inte sådär förfärligt snygga heller!:seenoevil::rofl:

Vilken prisklass ligger VL 50 resp. VL 100 i? Så där ungefär...

I mitt fall så planerar jag bygga en liten fritidsbostad/gäststuga på ca 35 kvm med pulpettak som gör att det blir svårt att dra rör för FTX. Vilka andra lösningar har jag?
 
R Rydde1 skrev:
Jag har denna sedan ca 8 månader. Den funkar ok, väldigt tyst på den lägsta hastigheten och högljudd på den högsta. Skulle önska att det fanns fler än två lägen dock. Den gör sitt jobb tycker jag, har den i gillestugan och upplever att luften blivit fräschare och var inte så svår att installera.
Är intresserad av denna, nybliven husägare tänker om man kan installera den i en befintlig ventilations hål? Har självdrag tänker börja med en i källaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.