Hej,

Bio Viking som stannade igår, har brutit strömmen och startat om, den tänder driftsdioden och larm diton blinkar en gång därefter lyser bara driftsdioden men inget alls händer, inga felkoder öht...

Det var mycket aska i den igår (missade tömma förra helgen) men ren nu och skruven går när jag kopplar 230 på den.

Någon som har idé?
 
H
Tändelementet!
 
P puttekula skrev:
Hej,

Bio Viking som stannade igår, har brutit strömmen och startat om, den tänder driftsdioden och larm diton blinkar en gång därefter lyser bara driftsdioden men inget alls händer, inga felkoder öht...

Det var mycket aska i den igår (missade tömma förra helgen) men ren nu och skruven går när jag kopplar 230 på den.

Någon som har idé?
Samma problem. Beställde sotning på stört (sotarn kom dagen efter... ) Funkar direkt perfekt:ok:! Nu var det i och för sig ett år sedan sotning, så vi misstänkte det.
 
H H-Thomasson skrev:
Tändelementet!
Ja, jo men dels borde den ju blinka motsvarande felkod och fläkten mm borde ju starta innan den tänder... tror jag.

Nu är det bara helt stilla, driftsdioden tänder när jag strömsätter, feldioden blinkar en gång och sedan nada.
 
D Dalby60 skrev:
Samma problem. Beställde sotning på stört (sotarn kom dagen efter... ) Funkar direkt perfekt:ok:! Nu var det i och för sig ett år sedan sotning, så vi misstänkte det.
Hmm, intressant - dock är jag ganska nysotad (okt?) och gick igenom kanalerna i pannan för några veckor sedan då jag hade problem temperaturen i fallröret. Får gå igenom de en gång till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.