Hej, verkar svårt o få tag på murare så jag funderar på att putsa huset själv på ett nybygge. (220m2 inkl garage) Det blir serporoc metoden dvs tjockputs på grön 50mm isolering.

Nån som isolerat+nätat+putsat själv?
Erfarenheter?
Åsikter om metoden?

DD
 
Ingen?!............
 
Jag skulle inte ge mig på det. Vissa saker tror jag faktiskt kräver en hel del övning för att bli bra, d.v.s en utbildad yrkesman är aldrig fel. Puts är en av dem. Blanda och gjuta betong en annan.
 
ska du öva dej på ditt eget hus så börja med baksidan av garage ;). Det tar tid innan man får känsla för material och putstekniken....
Håller med pinebar. Har putsat väggar i källaren men skulle aldrig ge mej på att putsa utsidan som syns så väl :).
gaia
 
Jag har gjort det! Har ett gammalt hus. Knakat ner cement och putsat dragit gesimser, gjort fönster omfodringar och putsat med kalkbruk, sedan målat med kalkfärg. Är mycket stolt och nöjd med resultatet, har dock norrsidan kvar.

mvh plexi
 
  • 2619.jpg
pleximaster skrev:
Jag har gjort det! Har ett gammalt hus. Knakat ner cement och putsat dragit gesimser, gjort fönster omfodringar och putsat med kalkbruk, sedan målat med kalkfärg. Är mycket stolt och nöjd med resultatet, har dock norrsidan kvar.

mvh plexi
Pleximaster, du kan ju kalla dej putsmästare! Fantastisk! både huset och putsjobbet :).
gaia
 
Tackar!…

mvh plexi
 
Extremt imponerad...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.