Hej,

Jag misstänker att jag har jätte hög förbrukning av flockningsmedel. På 1 månad har vi förbrukat 20kg på 2 vuxna och 3 barn.

I mina ögon känns det som en onormal förbrukning. Någon som vet vad som är normalt och vad som kan vara fel?

Vi flyttade till huset 1/9-19 doseringen står på 0,20 eller om det är 20. Första siffran i displayen är svart sen står det 20.
 
Vi gör av med en dunk per år. Två vuxna, två barn. Har dock inte koll på vad inställningen är
 
W webtomten skrev:
Hej,

Jag misstänker att jag har jätte hög förbrukning av flockningsmedel. På 1 månad har vi förbrukat 20kg på 2 vuxna och 3 barn.

I mina ögon känns det som en onormal förbrukning. Någon som vet vad som är normalt och vad som kan vara fel?

Vi flyttade till huset 1/9-19 doseringen står på 0,20 eller om det är 20. Första siffran i displayen är svart sen står det 20.

Välkommen till BAGA Easy !

Snacka om ett missvisande namn på en produkt som helt enkelt INTE fungerar på något sätt och definitivt är allt annat än EASY !

Vi hade ett BAGA Easy i några år och kunde konstatera att det endast är en skrivbordsprodukt som aldrig testats under verkliga förhållande.

Investerar du i ett Baga Easy minireningsverk så kommer du med största sannolikhet att vara sysselsatt 24/7. Räkna med:

1.Regelbundna översvämningar.

2. Extra tömningar från kommunen som kostar cirka 3000 per gång. ( Många tömningar blir det )

3. Sveriges mest otrevliga support.

4. Ockerpriser på förbrukningsmaterial och reservdelar.

5. Saker som lampor som helt enkelt INTE fungerar och som teknikerna från BAGA INTE vet hur man fixar.

Ett tips: Välj något annat än BAGA !
 
  • Gilla
webtomten
  • Laddar…
A Andersson1963 skrev:
Välkommen till BAGA Easy !

Snacka om ett missvisande namn på en produkt som helt enkelt INTE fungerar på något sätt och definitivt är allt annat än EASY !

Vi hade ett BAGA Easy i några år och kunde konstatera att det endast är en skrivbordsprodukt som aldrig testats under verkliga förhållande.

Investerar du i ett Baga Easy minireningsverk så kommer du med största sannolikhet att vara sysselsatt 24/7. Räkna med:

1.Regelbundna översvämningar.

2. Extra tömningar från kommunen som kostar cirka 3000 per gång. ( Många tömningar blir det )

3. Sveriges mest otrevliga support.

4. Ockerpriser på förbrukningsmaterial och reservdelar.

5. Saker som lampor som helt enkelt INTE fungerar och som teknikerna från BAGA INTE vet hur man fixar.

Ett tips: Välj något annat än BAGA !
Absolut. Detta inlägg var en fullträff att läsa. Vi har bara haft krångel med Baga Easy
I vilken kommun/län bor ni? Vi bor i Halland och Laholms kommun.
Som det är nu så funkar det bara utan flockningsmedlet. Men det bygger ju jättekakor i avlopp, så slamtömning klagar vilt på detta.
 
wildeside
Normal dosering är 1 dunk per år i dom minireningsverk jag har installerat.
Jag har en Kingspan biodisc BA, det köptes begagnat(3 år gammalt) för 7-8 år sen och har aldrig varit några problem eller driftstopp.
 
Nån som vet om man MÅSTE köra BAGAS egna medel i avloppet? Funkar det inte med något man kan köpa på nätet el. liknande? Hos oss tar dom betalt för utkörning, och jag slipper helst den kostnaden.
 
G Grief13 skrev:
Nån som vet om man MÅSTE köra BAGAS egna medel i avloppet? Funkar det inte med något man kan köpa på nätet el. liknande? Hos oss tar dom betalt för utkörning, och jag slipper helst den kostnaden.
Vad står det på etiketten till bagas dunk? Är det järnklorid?
 
Får kolla detta! Är det bra eller dåligt i så fall?
 
G Grief13 skrev:
Får kolla detta! Är det bra eller dåligt i så fall?
Det spelar inte så stor roll. Det har lite att göra med vilket pH man har. Det verkar som att baga använder polyaluminiumklorid (PAX). Det finns bland annat här: https://www.vvsbutiken.nu/category.html/flockningsmedel
 
Vi har köpt annat flockningsmedel från annat företag på nätet. Beställt från ett företag i Malmö. Betalt frakt. Funkar lika bra som det från Baga.
 
Husman450 Husman450 skrev:
Vi har köpt annat flockningsmedel från annat företag på nätet. Beställt från ett företag i Malmö. Betalt frakt. Funkar lika bra som det från Baga.
Vi sökte på flockningsmedel pax 21 på nätet.
 
Härligt! Har du nån länk?
 
N NoOne2k skrev:
Det spelar inte så stor roll. Det har lite att göra med vilket pH man har. Det verkar som att baga använder polyaluminiumklorid (PAX). Det finns bland annat här: [länk]
tusen tack!
 
Beställt av Hemma tema i Malmö. Pax 21. 25 liter. Betalt fraktavgift med.
 
Uppdaterar tråden liten då jag har en fråga:

har under dygnet gjort åt ca 20L Flockbingsmedel (glömde stänga av efter jag startade doseringspump pga luft i slangen)

Kan detta förstöra något i mitt renonsverk? Dunken har för övrigt bara fällt ut 3L på 9mån så doseringen har ej fungerat riktigt. Kanske balanserar sig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.