Hej!
Min man och jag planerar att bygga hus. Vi kommer använda oss av en byggsats och göra så mycket jobb vi kan själva. Vi tycker lövångers bygg verkar bra. Är det någon som använt sig av dom någorlunda nyligen och vill ge en sammanfattning om hur det var, skulle ni rekommendera dom? Bra/dåligt ge mig allt.

Ha de så bra!
 
11 år sedan är väl inte nyligen. Men vi har byggt ett stall på ca 400 m2. Vi tog in hjälp med att gjuta grunden samt resa stommen. Byggsatsen var dock så enkel att vi hade kunnat göra allt själva. Det som hade behövts är en tillräckligt stor grävare för att lyfta upp takstolarna. Jag hade definitivt övervägt en till byggsats från dem om vi skulle bygga någonting mer.
 
  • Gilla
jenna.sanne och 1 till
  • Laddar…
Tack! Jaa takstolar är jag lite nervös inför. Vi ska bygga 9,6x6m så dom blir rätt stora
 
Vi hade 9,6 i bredd så ytterligare lite större. Våra byggare hade rest alla väggsektioner och stöttade väggarna ordentligt med reglar som gick från överkant vägg till mark både inne i och utanför byggnaden. Sedan lyfte grävaren helt enkelt upp takstolarna i lyftstroppar.
 
  • Gilla
jenna.sanne
  • Laddar…
S
Vi byggde ungefär lika stort som er med Lövånger. Reste takstolarna genom att hänga upp dem upp och ner på stommen, och knuffade sen upp dem med mankraft. Lite väl farligt, se till att ha någon med maskins som kan göra det.
Sen måste jag säga att monteringsanvisningen lämnade lite att önska, om man är ovan med att bygga. Moment som saknas, andra moment som inte var heltäckande. Men dom är snabba på att svara på frågor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.