Hej.
Jag söker efter två elektroniska vred att ha i förråd och garage. Båda dessa har täckning av husets Wi-Fi. Optimalt vore om det kommunicerade med boningshuset yale-lås så att låst hus ger låst garage och vice versa.
Nästa steg på åtråvärdslistan vore att man kunde dels låsa via fysisk brytare i huset och dels via mobilen.
Jag gissar att en ”enkel” lösning skulle vara att ha tre yale men det blir för dyrt. Vi behöver ej kodlås på förråd och garage. Vi ser gärna att det skall gå att öppna manuellt med nyckel också.
Några tips på elektroniska vred som är enligt vår önskelista?
 
Menar du vred som i låsvred eller bara en brytare som inte sitter vid låset.

Annars är shelly uni en produkt som skulle kunna komma närmare din önskan
 
A Alexn72 skrev:
Menar du vred som i låsvred eller bara en brytare som inte sitter vid låset.

Annars är shelly uni en produkt som skulle kunna komma närmare din önskan
Jag ser framför mig ett motoriserat vred som jag kan styra från annan plats. Jag blir själv osäker på om det svarar på din fråga men hoppas så.
 
R Robin_ skrev:
[länk]


Glue Smart Lock
Detta verkar intressant!
Tack för tipset.
 
Lite efterforskningar senare så verkar det åtminstone ganska bra. Uppsidan är priset och funktionalitet att fjärrlåsa. Tyvärr verkar det inte kunna fjärrlåsas via fysisk knapp (förutom då att trycka på själva handtaget) samt det kan tydligen inte schemalägga låsning. Det sistnämnda hade varit fint i förråd/garage där vi ibland glömt låsa inför natten. Nåväl, jag får väl ha som rutin att kolla i telefonen att jag låst förråd/garage innan jag lägger mig.
 
Yale door med modul fungerar både via app på telefonen och manuellt med vred/kod.
 
Är det uppvärmda utrymmen?
 
1 123abc skrev:
Är det uppvärmda utrymmen?
Ja. Vi planerar för 8-10 grader i ena och 2-6 grader i andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.